Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-04-25

Zwift-race idag igen


Hej och god kväll!

Även idag blev det ett Zwift-race, det har verkligen blivit lite av en räddare dom gånger motivationen eller orken varit lite lägre. Eller som idag när jag varit trött och sliten. Istället för att använda all mental energi för att plåga mig igenom intervaller så behöver jag bara köra ett lopp. Det är bara att hänga på andra, attackera, spurta och ha kul.

Idag käkade vi våfflor till middag, jag åt kanske någon mer än vad som var lämpligt tätt inpå ett race och kanske med lite för mycket grädde också. Men det var ju så gott.. Hur som helst så spenderade jag i princip hela racet med ont i magen. Hade med mig dricka ner men ville aldrig dricka något... Typ håll-känsla. Efter våfflorna så gick jag för övrigt och vilade några minuter, trött som sagt.

Under själva racet så kände jag rätt snabbt att benen inte var riktigt lika bra som igår, inte så konstigt heller med tanke på hur hårt det ändå var. Bättre motstånd idag också vilket var kul. Eftersom banan var i princip helt platt så var det rätt svårt att göra något och fältet höll ihop rätt hyfsat hela vägen. Vissa gallringar bakåt gjordes, men det var inga som riktigt kom iväg framåt.

Vi var till slut 18 cyklister som spurtade om segern och jag blev 11:a. Inget att skriva hem om med andra ord. Men, ännu ett pass till handlingarna och ännu en träningstimme till samlingen. Resultaten hittar ni här: https://zwiftpower.com/events.php?zid=56345

Idag blev det 307 watt i 51½ minut. 159 i snittpuls och 82 i snittkadens. All träningsdata hittar ni här: https://connect.garmin.com/modern/activity/2651599705

På väg till postlådan, Frida verkligen älskar att cykla hem från dagis.

Mm... våfflorna var goda. Lite för goda kanske?

Kvar att göra idag har jag att städa i ordning all oreda i köket och hänga tvätt. Imorgon blir det hårdkörning, jobb, ridtorsdag och sedan kommer Linda hit. En toppendag med andra ord! '

__________________________________
Du vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar