Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-04-21

Skånsk distans

Massor av blå himmel och solsken idag. Samt vind, men det syns ju sällan i foton.

Bloggare i cykelkeps.

Här är vi på väg ifatt två andra cyklister

Alltså, hur kan de sätta en skolbusshållplats mitt i kurvan?! Foto: Linda.

Hej och god kväll!

Sitter nu på mattan i vardagsrummet i Bjärred. Bloggar och kollar på Smartare än en femteklassare på TV. Sköna tider. Innan vi landade här så var vi till glasskiosken och åt glass och innan dess så har vi fixat lite här hemma. Men dagen började med att vi vaknade, åt frukost och stack ut på tre timmar distans längs blåsiga skånska vägar. Stundtals gick det jättefort utan ansträngning och ibland så gick det väldigt långsamt trots att jag tog i mer.

Vi körde via Alnarp ut mot Staffanstorp, Genarp, Dalby, Lund och tillbaka hem igen. Linda körde landsvägscykel och jag MTB, det visade sig vara en ganska perfekt matchning för att köra distans ihop. Både Linda och jag blev lite energilåga mot slutet så det var rätt gött med tacos utomhus sen när vi kom hem. Vi låg en stund och slöade i solen och jag kan också ha blundat i någon minut. Så himla skönt.

Imorgon ska vi cykla igen, då blir det MTB på Järavallen och i sällskap med andra. Blir nog hur kul som helst det!


__________________________________
Du vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar