Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-04-14

Klippingracets bana och oväntat besök i Säter

Hej och god kväll!

Idag var det verkligen en fantastisk dag för cykling, en temperatur runt tio grader, strålande sol och en klarblå himmel.Linda och jag rullade iväg runt elva i förmiddags med sikte på Säter. Där skulle vi köra lite på banan för Klippingracet och sedan trampa hemåt igen.
Linda hade beställt fikastopp i Säter, fikacyklist som hon här.

Ungefär såhär kändes det att vara ute och cykla idag, helt fantastiskt!

Trevligt som bara den.

Vi kom till Säter, träffade på Emilys farmor utanför Annas café och brödbod, ställde våra cyklar bredvid ett par likasinnade och gick in för att fika lite.

Vi tog oss till tävlingsplatsen för Klippingracet och började köra lite på banan. Den var plogad vissa bitar och på singletrack så var den skottad. Varken Linda eller jag har tävlat där så vi visste inte hur banan gick. Det borde ju ha varit enkelt med tanke på att det var skottat, trodde vi. Men det är kanske ungdomsbanor och ställen där banan möts där det liksom fanns flera vägval. Lite knepigt.
Där ute i Säterskogen träffade vi på faluborna Louise Rundqvist och Jimmy Bodin.

Vi bestämde oss för att skita i det där skogscyklandet och trampa hemåt igen. Dessutom i sällskap av Jimmy och Louise!

Vi tog oss ut på Smedjebacksvägen för att passera Silvbergs gruva.

Fina vägar där på väg mot Mora by och Gustafs.

En annan som firar vårens ankomst.

På väg mot Torsång.

Mellan Vassbo och Olsbacka på en riktigt fin grusväg.

En snabbanalys av dagens pass.

Vi fick ihop 102 kilometer, fyra timmar och sjutton minuter och min snittpuls landade på 133. Trots att jag var den enda med dubbdäck så tyckte jag att det gick bra. Hyfsat driv mest hela tiden och på slutet när vi närmade oss hemmet så började hungern komma. Precis lagom det! Vi gjorde egna pizzor och Linda slängde ihop lite muffins, så nu är vi nästan som människor igen.

Imorgon ska vi ut igen, då ska vi köra lite fortare ett tag men lite kortare istället. Kommer bli skoj och kanske lite grisigt! Jag filmade lite idag, tänkte göra samma sak imorgon med och sedan slänga ihop en vlog till min YouTube-kanal. Om det är lite pinsamt att åka och filma för sig själv så är det ju än värre i sällskap kände jag idag, men det är väl personlig utveckling det med.

Såg Tussilago för första gången idag, fjärilar också. Sjukt vårigt. Och snöigt. Vi såg ett par fotbollsmatcher på konstgräs med två meter höga snövallar runt planerna. Episkt.

__________________________________
Du vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar