Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-06-28

Backintervaller i Baggbo med bra feeling och triathlontävling utanför huset

Tjänna cykelvänner!

Sitter nu med lite mat och glass i magen och känner mig, om möjligt, ännu mer nöjd nu än jag gjorde precis efter träningen. För dagens pass är jag riktigt nöjd med.

När jag kom upp till Bleckurs hoods så stod Lars Bleckur där tillsammans med Jimmy Bodin och Magnus Eriksson. Jag hade, i vanlig ordning, haft bråttom dit och inte hunnit med att kissa innan passet. Så när vi lämnade tätorten så gjorde jag så som man ska göra på träningar: frågade om någon annan var kissnödig. Ingen annan var kissnödig så jag stack iväg på egen hand före de andra, stannade, kissade och cyklade ikapp dom igen. 
Ingen annan ska behöva bli lidande och tvingas vänta bara för att jag behöver lätta på trycket. Här är jag på väg ikapp dom igen.

Vi cyklade lugnt och städat till Bjursås och körde direkt igång första intervallen uppför Baggbo. Jag hade på förhand trott att jag skulle bli avställd rejält av Jimmy och Lars. I det brantaste partiet i första branten kunde jag inte riktigt hålla Jimmys rulle utan släppte förbi Lars och tappade några meter. Lyckades bita mig in på rulle så jag kunde hänga med på det lite flackare partiet. När så avslutande branten kom så sprätte dom iväg och jag vispade mig upp. Kändes segt och pulsen var typ långlopps-intensitet så jag kände väl att jag borde ha kunnat pressa mig lite mer?

Här står Jimmy på toppen och kippar efter andan efter första intervallen. Han sa då också att intervall två skulle gå dåligt och sedan skulle han bli bättre och bättre igen.

Så, intervall två och Jimmy skulle köra dåligt? I första branten så kändes det att Jimmy inte hade samma pang, så istället för att släppa så gick jag förbi. Hamnade i dragposition på den flacka delen och ser till min förvåning att Lars släpper mot slutet. In i sista branten och Jimmy går förbi, jag känner ändå att det finns mer så jag passerar honom och är först upp!

I intervall tre så kör jag ifrån Jimmy i första branten och kör ifrån Lars i slutet av det flacka partiet. Sjuk känsla efter att ha haft några svaga veckor att plötsligt kunna inte bara jämföra mig med dessa starkingar utan även köra ifrån i vissa intervaller.
Intervall tre. Lars kommer upp som tvåa och Jimmy som trea.

När vi ska köra fjärde och sista intervallen så vänder Jimmy väldigt snabbt nere i botten och drar igång direkt. Jag kikar bak på Lars och drar igång med hopp om att få med mig honom. Jag lyckas jaga ikapp Jimmy i första branten och vi håller ihop in till sista branten där jag får ge mig. Kommer upp bra stum på dagens sämsta tid.
Jimmy blev också stum!

Trodde väl inför passet att jag skulle bli 3:a, 3:a, 3:a och 3:a upp på toppen. Istället blev det nu 3:a, 1:a, 1:a och 2:a! Men, så fort som Jimmy och Lars körde i första intervallen, så snabb var jag aldrig upp. Min bästa tid var 26 sekunder sämre än den tid Jimmy hade i första intervallen.
Så Jimmy och Lars var snabbare och den intensiva öppningen kostade säkert en hel del för deras ben, jämfört med mig som körde betydligt jämnare tider i varje intervall. Om jag hade lyckats pressa mig lika mycket så hade jag kanske blivit 3:a, 3:a, 3:a och 3:a.

Dagens pass i en höjd- och pulskurva. På väg hem från Baggbo och Bjursås så körde vi en liten lagtempointervall. Jag kände mig fortsatt stark och hade fått en självförtroende-boost, så jag kunde skicka på ganska bra hem.

Go känsla!

Här kommer lite hyperintressanta siffror från intervallerna:

Här kan ni grotta ner er ytterligare:

När jag kom hem och satte mig utanför huset så hörde jag hur en snabbcykel cyklade förbi och kort där efter så kom ett par till. Och ytterligare någon. Tänkte att det var någonting som var på gång så jag tog mig ut till cykelvägen och såg några triathleter blåsa förbi. Var det träning eller träningstävling?!
Tog mig bort till Gullnäsgården och träffade bland annat Daniel Olsson som berättade att det var den årliga triathlon-träningstävlingen hos Johan Kärner, som är från området. Jag har ju hört om/sett dom tidigare år också. Kul grej!
Rasmus Andersson var snabbast.

Clas Björling var näst snabbast.

Hemmahoppet Johan Kärner som finfin trea.

Ah, det var väl en härlig kväll det där. Nu släcker vi ner datan å så hörs vi väl imorgon igen?! Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar