Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-06-22

Intervallmix med Boddan och Bleckur

Hej vänner!

Ännu en arbetsdag hemma på semestern är lagd till handlingarna. Igår kom Ronyas syster med barn och svärmor hit. Så vi kör fullt hus i några dagar nu. Härliga tider! Idag jobbade jag på från frukost till klockan 17 med paus för lunch. Där vid 17 så bytte jag om till cykelkläder och stack iväg för att möta upp Lars Bleckur och Jimmy Bodin. Dom skulle köra lite olika intervaller och jag skulle få vara med!

Sådana här svärmorsdrömmar till cykelproffs tar tid till uppvärmning och annat under passen. Väldigt lyxigt för en småbarnspappa som jag. Jag brukar på min höjd värma upp till en backe där jag ska köra intervaller. Jag fick faktiskt ihop 44 minuters cykling innan det var dags för själva träningen att starta!

Fokus idag var låg kadens/tung växel. Det blev ca: 30 minuters med den varan innan vi "rullade ur" benen med en högkadensintervall i mediumintensitet längs med Varpan. Efter att först ha snittat 46-56 i kadens under intervallerna så blev det en omställning för benen när jag avslutade med ett snitt på 106 i 15 minuter. För intervallerna så körde vi Högbobacken en gång och sedan åkte vi fram och tillbaka mellan Lugnet och Skuggarvet för att samla ihop träningstiden i backarna där. Bände mig upp för backen från Lugnet mot Skuggarvet på tyngsta växeln en gång, fint fläsk.

Skuggarvet.

Två färdiga killar efter sista lågkadensintervallen.

Imorgon tänkte jag faktiskt göra ett avbrott i semestern och ställa klockan på typ 05:20 för att köra Le Peloton Falun klockan 06 på morgonen. Jag  försöker ta alla tillfällen jag kan att få träna med andra. Behöver det så in i bombens mycket.

För er som önskar att grotta ner er i siffror så kan ni hitta allt från dagens pass här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar