Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-06-01

Lida Loop-intervall

Hej och god afton kära cykelvänner!

Vilken härlig sommarvärme vi har fått nu då hörrni? Hur skönt som helst faktiskt och idag cyklade jag hem utan benvärmare. Kändes som första gången, fast det har nog skett även på träning någon gång mer i år. Något annat som är skönt är att vara igång igen. Med cyklingen alltså. Att slippa vara sjuk och liksom på väg någonstans med träningen igen.

Trots att det är skönt att vara igång igen så var dagens cykling ändå rena rama skräcken. Hade så fantastiskt sega ben i morse och efter typ 11 timmar på jobbet så var jag inte så mycket sprättigare när jag åkte hem. Hade planerat att köra en intervall på motionsspår i Falun på hemvägen men var så seg att jag ett tag tänkte strunta i det och bara rulla hemåt. Tog mig dock samman och slet mig igenom intervallen.

Något annat som inte hjälpte sprättkänslan idag var att lock-outen på gaffeln inte fungerat, så varenda gång jag ställt mig upp så har liksom all energi bara gungat bort. Men nu är det åtgärdat, så imorgon kan jag köra stumt!

Själva intervallen idag tog 6:43 och att jag kallar den Lida Loop-intervall är för att den gick på ett motionsspår som gick upp, ner, tvärt höger och tvärt vänster. Lite som det är stundtals på Lida Loop alltså. Perfekt att träna på inför loppet nästa helg.

På väg hem igen.

Hempendlingen gav ett Strava Sufferscore på 31.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar