Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-06-18

Semester dag 1

Bild på Thomas Rissveds. Från igår. För att jag inte har tagit några bilder idag men blogginlägg bör alltid innehålla bilder...


Tjena bloggläsare!

En hel del av er har nog för en liten stund sedan klarat av Vätternrundan, andra av er är ute och cyklar i någon snabbgrupp just i detta nu. Oavsett vad så hoppas jag att det blev en bra upplevelse och att ni kom tillbaka med hel kropp och hel cykel.

Den här första dagen av semestern har innehållit grått väder och en del regn. Precis så som det ska vara under en svensk sommarsemester. Idag har jag städat köket, tvättat två maskiner tvätt, hängt en, plockat ner torkad tvätt från torkställningarna och så har jag fixat en persienn som krånglat. Har tänkt använda denna semester till att slutföra några påbörjade projekt här hemma och så har frugan givetvis också laddat upp med ett gäng nya projekt som ska sjösättas. Viktigast är i alla fall att avsluta det som en gång påbörjats, annars blir det bara hängande över mig hela tiden och det är ju inte speciellt kul.
Så även om semestern kanske inte blir så mycket avkoppling så borde stressnivåerna sjunka för resten av året. Lite som att träna, det är en ansträngning precis när man tränar men man har tillbaka det resten av tiden.

I morse var det MTB på Eurosport 2. Helt sjukt kul att dom visar MTB på TV! Det var Hero Südtirol Dolomites som sändes, live! Nu hade jag dock inte tid att titta så mycket på det, men ändå kul att möjligheten fanns. Borde givetvis ha spelat in det eftersom jag inte hade tid att titta, men så långt tänkte jag inte.
Just nu visas Route du Sud på just Eurosport 2, kanske ska försöka se några minuter av det också. Alternativt spela in det för att kolla i kväll när allt lugnat ner sig lite här hemma.

Håller på att exportera en video som jag redigerade igår kväll. Tar tid som bara den men det blir ju hög kvalité, som ni förtjänar. Eftersom två röstade för att jag skulle lägga ut hela högfartsdelen från Le Peloton Falun och en röstade för ett sammandrag så blev det hela snabbcyklingen. Har dock klippt bort lite där vi cyklar till högfartssträckans start och när vi väntar in folk som släppt ungefär halvvägs.
Kommer att ha med hastighet, watt, puls, kadens och lite sådant där i grafiken också, för det älskar ni ju också! Om bara den där videon på dryga 5 gigabyte kunde bli klar någon gång... Risken är dock överhängande att det är något fel i videoklippet och jag får göra om processen. Men den som väntar på någonting gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar