Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-06-28

Tour de France guide

Hej och godmorgon cykelvänner!

Semestervecka två är i full gång och jag ska väl fortsätta med att avsluta påbörjade projekt här hemma. Det känns ju så mycket lättare att slippa ha sånt hängandes över mig. Idag blir det dock ett par större avbrott då Ronya ska iväg mitt på dagen och jag ska träna på eftermiddagen. Så det blir väl en lugn dag på jobbet...

Träningen idag blir backintervaller med Bodin och Bleckur. När jag planerade veckan så tänkte jag faktiskt att det kanske blir mycket landsvägscykling denna vecka med landsväg både tisdag och torsdag, men nu ska vi köra MTB idag så då ordnade det där upp sig bra också. Alltid lite bättre att träna på den cykel man ska tävla på, speciellt inför tävlingar. Även om det givetvis också är nyttigt att variera sig ibland också.

Nu är det inte många dagar kvar innan Tour de France rullar igång, på lördag startar nämligen årets idrottshändelse. Eftersom INRNG i vanlig ordning gjort en så fantastisk guide så behöver jag inte göra någon egen, utan kan med gott samvete länka till den guiden istället: http://inrng.com/2016/06/tour-de-france-guide-2016/
Ska ni följa Touren via Livestream så finns länkarna ni letar efter här och här.
Annars är ju givetvis Eurosport eller TV4 att föredra. Här kan ni hitta TV-tider för Tour de France på TV4 och på Eurosport.
Inga Svenskar är med, så vi får hitta andra favoriter att följa under loppet. Kanske någon av alla norrmän?

Nu kör vi tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar