Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-06-11

Väckningspass

Hej!

Fick en fråga om hur mina väckningspass brukar se ut och idag har jag ju kört just ett sådant. Har dock inget gyllene pass utan det varierar efter förutsättningar, känsla och tävlingens karaktär.

CRT och Lerhålet.

Idag var planen att köra loop 2 och köra på i någon tiominutersintervall. Tyvärr så var ju banan bara delvis markerad när jag körde så det var liksom mer orientering än möjligheter att köra hårt. Jag startade där jag visste att loop 2 gått förr om åren och körde den utan markeringar till jag kom ut på den sträcka som är gemensam med loop 1. Där var det pilat och jag blev glad igen. Där sedan loop 1 och loop 2 delar sig så var det slut på markeringarna.

Det fanns ingen karta när jag var vid kansliet och frågade, utan jag blev hänvisad till den på hemsidan från 2010.
Det smidiga med den kartan är att den ligger i Google Maps så man kan se vart man är samtidigt som kartan visas. Underlättar ju en hel del när man ska navigera. Tyvärr var den ju från 2010 och därmed hade en del hänt. Som att man byggt villor där banan gick 2010. Jag åkte alltså "fel", vände och åkte där jag trodde att banan skulle gå, hittade en stig med plastband där en cyklist kom ut så jag åkte in där för att se vart den liksom började. Körde tydligen fel igen för där fanns inga markeringar heller.


Surnade till över att man vid lunchtid dagen innan tävling inte hade markerat banan. Åkte tillbaka till där loop 1 och loop 2 delade sig. Eftersom loop 1 hade varit markerad dit så hoppades jag att den skulle vara markerad och då kunde jag skita i loop 2 och köra loop 1 istället. Det är ju mycket smidigare att följa pilar än att behöva cykla med mobilen i handen och navigera hela tiden. Speciellt om man, som jag, vill ta i lite ibland.
Tvingades dock inse att det inte var pilat från där det delade sig så jag fick finna mig i att orientera.

Höger eller vänster?! Ännu ett ställe där jag blev tvungen att stanna, plocka upp mobilen och navigera. Träffade ett par som var ute och gick, där mannen brukade hoja där i bland och kunde peka ut riktning åt mig.

Eftersom det inte blev som jag planerat utan jag fick spendera mycket tid med orientering när jag trott att banan skulle vara färdigmarkerad så blev jag lite irriterad. Försökte övertala mig själv om att det inte var något jag kunde påverka utan det var bara att göra det bästa av situationen.
Jag fick ju i alla fall vara ute och cykla i Lida-terrängen så det blev ju ett pass av det hela åtminstone.

När jag kom till tävlingens första stigpartier så fanns det pilar!!!! Jag tryckte "lap" på klockan och höjde farten direkt. Det blev 12 minuter och 45 sekunder med tryck på pedalerna innan markeringen av banan upphörde igen...
Är jag på banan, eller är jag vilse?!

Nåväl, det blev ju ett bra väckningspass av det där till slut. Har ätit och druckit idag, så med väckningspasset så har jag fått ihop tre ingredienser till ett lyckat lopp imorgon.

Banan är snabb och torr. Det var ju knappt lera i lerhålet ens. Tack och lov har det regnat lite ett par dagar nu men det har nog bara bundit dammet lite för idag var det torrt i markerna.
Nu ska jag lägga barn och kanske mig själv.

Vi syns och hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar