Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-03

Tre back-kvartar med Jens

Lite drygt 200 höjdmeter på 7,2 km backe mellan Bjursås och Sörskog. Där körde vi tre intervaller på ca: kvarten idag, Jens och jag.

Jag har ju grisben, så det där var jättejobbigt. Men nyttigt och väldigt skönt att Jens ville köra intervaller idag. Skulle jag ha åkt ensam så hade jag nog åkt och grinat upp med 125-puls i backarna. Nu fick jag ju ändå någon att hetsa lite med.
Första två intervallerna hade jag Jens på rulle och i den sista gick han upp och hjälpte till med farthållningen. Men varje gång han passerade mig så blev jag varken peppad eller kände att det var bra att det gick fortare, utan istället ville jag lägga av med att cykla. Varje gång.
Mina slitna grisben kan liksom inte växla tempo längre, så när han gick förbi så kom jag knappt in på rulle. Trots att varken pulsen eller effekten var speciellt hög. Efter lite drygt halva intervallen så kom jag inte ens in på hans rulle utan tvingades se honom segla iväg. Det tog några minuter men sedan lyckades jag i alla fall gneta ikapp honom och gå med runt igen.

Ännu ett pass till handlingarna och nu har jag faktiskt tränat fem dagar i rad. Inte så konstigt att jag har grisben...

Vector 2-pedalerna var mycket smidigare att montera, körde med dom på MTB:n idag bara för att testa dom. Dessutom följde en sådan där 15-nyckeladapter med som man kan ha till en momentnyckel! Något som borde följt med Vector från början också, då det är lite special att hitta en som är tillräckligt smal för att passa på pedalerna.
Snart dags att träna igen alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar