Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-21

Genombrott

Nej, det är inte jag som lyckats med min kamp sedan -97 att få någon slags genombrott i den här "karriären" som cyklist. Men solen lyckades bryta igenom den täta dimman i morse i alla fall:

Själv tycks jag till och med ha svårt att bryta igenom den här skolstartsrutinen. Filip kom in och väckte mig 07:37 idag: "pappa, du måste komma upp och köra oss till skolan snart". Tur att det är bra ungar åtminstone! Dom här cykelturerna klockan 05 känns ju rätt avlägsna just nu, men det handlar väl bara om motivation. Det var ju tex inga problem att kliva upp halv sex för Cykelvasan.

Nåväl, idag är det ju som ni vet fredag och det innebär ju att det om några timmar är helg igen.

Igår tog Alexander Gingsjö Team Tre Berg-Bianchis första internationella seger då han vann tredje etappen av Baltic Chain Tour igår. Gustav Höög från samma lag blev trea i totalen och tog hem den vita ungdomströjan.
I samma tävling så vann Matti Manninen för det svenska laget Team Bliz-Merida presented by Cyclesport.se den första etappen och det var även första internationella segern under lagets elva år på banan.
Härligt med lite framgångar och UCI-poäng!
Apropå UCI-poäng så har för övrigt Sverige misslyckats med att få tillräckligt med poäng för att få någon herrelitcyklist till linjeloppet på VM. Smått katastrof givetvis att vi är så dåliga.

Nej, dags för genombrott här hemma nu. Vi hörs senare idag!

Ni vet väl att ni även följa mig här:
Facebook
Instagram
Twitter
YouTube

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar