Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-15

Inte min dag idag...

Hej cykelvänner!

Jag har skrivit/sagt fel till några av er. Jag punkterade inte efter 8 minuter, det var efter 14 minuter. Där var mitt lopp över och jag stressade inte med att lägga i en slang och fylla den med luft. Min chans till ett bra resultat var borta och nu skulle jag bara ta mig i mål. Dessutom så blev det en otäck vurpa alldeles efter där jag stod så samtidigt som jag fixade min punktering så försökte jag uppmana alla som blåste förbi att ta det lugnt på grund av vurpa och visa med handen att de skulle dämpa farten. Stackarn slog sig nog rätt rejält och cykeln låg mitt i vägen ganska länge.

Hur som helst. Jag stod stilla i drygt fyra minuter med punkteringen och sedan så stannade jag en knapp minut i Smågan för att komplettera lufttrycket. Fem minuter efter redan där alltså. I nästa kontroll, Mångsbodarna, så var jag lite drygt sex minuter efter och det tycker jag är skitbra med tanke på att jag då hade sett detta i 15 kilometer:

Mycket av min Cykelvasa såg ut sådär. Dammigt, mycket folk och nötande i omkörningsfilen. Från Mångsbodarna och till målet så körde jag om 490 personer och hade säkert passerat ett par hundra bara från Smågan till Mångsbodarna. Strax efter Oxberg så kom jag ifatt en grupp som jag höll ihop med till mål. Då hade jag dels börjat bli lite trött och dessutom så var jag ikapp ganska duktiga cyklister så det var svårt att ensam köra ikapp grupper.

Tiden blev 3:00:01. Tur att jag inte hade som mål att komma runt på under tre timmar för då hade jag nog varit rätt knäckt med den tiden.

Tror faktiskt att jag var den som snackade mest under loppet idag. "Håll höger, kommer vänster!" och "Tack så mycket!", gånger typ 600.

Från Mångsbodarna till målet så snittade jag 262 watt, eller 293 i normaliserad effekt. Tycker det låter rätt jobbigt faktiskt. Snittpuls på 164 så det blev ju ett långlopp av det där ändå till slut. Skönt att jag kunde fullfölja och att ensam köra i dåliga spår och motvind blev ju riktigt tufft. Älskar sånt.

Allt var inte elände och misär, jag fick ju morsa på många av er som läser denna blogg och det är ju alltid trevligt. Tydligen så är ni hur många som helst?! Svinkul när ni gör er till känna sådär.

Efter målgång så gav jag min kamera till SVT Sport som tankade över filerna till sin dator, så om det visas några bilder från en Garmin VIRB på SVT så är det mina bilder ni ser. Det ska ju bland annat visas ett sammandrag från loppet imorgon.

Nu ska jag smälta detta lite så återkommer jag väl kanske imorgon igen, vi hörs!

1 kommentar:

  1. Jäklar va omkörning du fick träna. Klapp klapp, shit happens. Du är stark till nästa lopp!

    SvaraRadera