Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-13

Rekord!


Tjena cykelvänner!

Gårdagen var inte bara jobbig, den bjöd på rekord också. Då jag hade rätt höga effektsiffror i Solarvet-backen igår så tänkte jag granska mitt gamla 5-minutersrekord på 403 watt. Kanske det slogs igår?
Efter att ha kollat in Garmin Connect idag så kan jag konstatera att det nya 5 min-rekordet nu ligger på 418 watt och det sjuka här är att jag tog det i Norlingberg. Där själva intervallen bara var 3:40!

Mitt gamla 5 min-rekord på 403 watt kunde jag nu istället hålla i 6:05! 400 watt kan jag tydligen hålla i 6:52 och bägge dessa noteringar tog jag i Solarvet-backen, ungefär en timme in i passet och då gick vi ändå in i backen med 10 minuter lagtempo i benen...

Jimmy Bodin var bara 9 sekunder ifrån sitt KOM i Solarvet-backen. KOM tog han på Borlänge CK:s klubbtävling TCT här om veckan. Då var det landsvägscyklar som gällde. Bleckur stötte av mig i slutet av den backen igår så jag kom upp 16 sekunder efter Bodin som var först upp. För mig tog det 8:04 upp igår med 392 snittwatt.

Ja, det där var givetvis kul att se och nu lär jag väl börja ta i mer på träningarna framöver då?

400 watt i 412 sekunder, jobbigt men skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar