Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-10

Vinnarna i min Cykelvasa-tävling +ANNAT

Godmorgon vänner!

Jag blev ju 16:e på tiden 2:24:32 igår. Närmast i gissningarna blev Leif som gissade på 16:e och 2:24:33, en futtig sekund från att pricka helt rätt! Jonas Aspman tog hand om den andra fristarten till Cykelvasan genom sin gissning på 15:e plats och tiden 2:26.
Stort grattis till er och lycka till på Cykelvasan! Leif kom faktiskt förbi mig i Ludvika ett tag innan start och växlade några ord, trevligt att råkas!

Min 22.5 gb stora video från Finnmarksturen fick stå och exporteras i natt. Tänkte att den då skulle hinna bli klar till morgonen. Men när jag kom upp i morse så hade datorn startat om sig och på mitt skrivbord låg en 21.5 gb stor och trasig fil. Bara att börja om... Med lite flyt kan den ligga på nätet i kväll. Tills vidare får ni nöja mer med min spontana lilla intervju med vinnaren Lars Bleckur.

Jag är fortfarande frisk. Ta i trä. Hade dock lite svårt att somna för tredje natten i rad. What's up with that?! Det brukar ju ta ca: 5 minuter i vanliga fall. Det gick dock lite bättre än natten före så kanske går det ytterligare lite bättre i natt.

Då jag tränade väldigt mycket inför Finnmarksturen så tänkte jag ta det lite lugnare denna vecka. Se till att ha pigga ben på Cykelvasan. Den banan passar ju mig riktigt bra också och förhoppningsvis så kan jag gå med täten när det sållas även i år. Sedan gäller det ju att hålla hela vägen in till mål någon gång också...

Poängställningen är uppdaterad på Långloppscupens hemsida. Även om jag inte hade någon höjdardag igår så utökade jag faktiskt försprånget till de 7 närmast jagande. Christofer Stevenson på 17:e plats tog in en hel del och kan passera mig i totalen om han kör dom sista två deltävlingarna och är snabb. Daniel Brengdahl som ligger placeringen bakom mig har ju också en väldigt hög högstanivå. Det blir svettigt att fixa en topp-10, men om jag bara kör skitsnabbt så ordnar det ju sig. Samtliga åtta före mig utökade i sin tur avståndet till mig igår...

Hur stor var inte vår grupp vid ABB igår då? Stört stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar