Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-09

Dags för Finnmarksturen

Hej och godmorgon cykelvänner!

Nu är det snart dags för mig att åka mot Ludvika och Finnmarksturen, ska bli riktigt kul att tävla och jag har varit laddad i ett par dagar här nu. Ska bli skönt att få släppa ut all denna energi när startskottet går.

Glöm inte bort att gissa min placering och tävla om fristart till Cykelvasan. Fortfarande några timmar kvar.

Här kommer ni för övrigt snabbast att kunna se resultat från Finnmarksturen 2015.

Finnmarksturen har skrivit om appen RaceONE, där man kan följa sina nära och kära live via en app. Jag har mejlat lite med RaceONE sedan i våras och gillar ju idén och konceptet. Cykelsporten är full av ny teknik och smarta prylar, men i princip enbart för de som själva tävlar och inget för de på andra sidan avspärrningarna. För publiken så vore något som RaceONE för alla deltagare i ett lopp riktigt bra.
Problemet är ju bara att man i tävlingsklass inte får ha fjärrkommunikation med sig så som mobiltelefoner eller komradio. Så vi skulle behöva någon form av gps som kan skicka ut signalerna i alla fall. Likt dom som några av oss hade på Lidingöloppet MTB.
Genom att uppmana deltagarna att använda RaceONE i sin mobiltelefon under loppet, så uppmanar ju faktiskt nu Finnmarksturen cyklisterna att bryta mot reglerna och det känns ju lite sådär. Det borde framgå att det enbart funkar i motionsklassen:

Nog om detta. Nu ska jag ta en dusch, blanda sportdrycken och sedan bege mig ner mot Ludvika. 68 kilometer MTB-racing väntar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar