Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-14

På plats i fjällen!

Hej Cykelvänner!

Nu är jag så äntligen framme i fjällvärlden. Eller, här har ju varit ett tag nu men jag är på plats i stugan. Familjekopplingar gör att vi brukar kunna låna en stuga här uppe vid Tandådalen varje år i samband med Cykelvasan. Om vi inte lyckas snika åt oss något sponsboende nere i Lindvallen då förstås.

Jag drog iväg i god tid tyckte jag, glömde en grej och fick dock vända och hämta den. Sopade bort en del tid där. Sedan var det ju den här Cykelvasa-trafiken. Jösses vad jag stod stilla utanför och in i Mora. 

Åkte hit ombytt till cykelkläder så i Mora hoppade jag upp på cykeln och spanade in avslutningen, känns ju alltid bra att påminna sig om hur spurtrakan ser ut och så vidare. Skönt också att rulla ur benen lite efter den där bilkön... Nästa stopp var Vasslan. Där stannade jag för att köra den nya delen innan Oxberg en gång till. Körde en intervall från botten av Lundbäcksbackarna och upp till toppen på Oxbergsbacken, det gick på lite knappt 7 minuter med 350 watt. Det jobbigaste med det där partiet är nog inte själva backarna, utan sågspånet mellan backarna. Där suger man liksom fast i underlaget och det kan vara lite svårt att hitta flytet.
När jag kommit till Oxberg så körde jag också en femminutersintervall på lite drygt 350 watt innan jag rullade ur benen till bilen.

Vid min bil så fanns det ett par som hade sin campingbil parkerad. Ingen husbil alltså, utan en mindre skåpbil eller vad man ska kalla den. Fick mig ett snack med mannen där som berättade att det här var första Cykelvasan som de skulle kolla på. Annars brukade vara där på vintrarna och kika på Vasaloppet. Jag älskar sådana där spontana möten och samtal. De skulle försöka heja på mig imorgon om de fick syn på mig. Jag ska väl försöka heja på dem också om jag hinner med. Skönt folk ändå som är där för att "grilla korv och kolla på".

 Efter Oxberg så tuffade jag på till Sälen by där jag köpte med mig en pasta. Upp till Lindvallen och Vasaloppets sommarmässa för lite snack med folk jag känner igen och nummerlappshämtning. Det finns ju alltid en miljon människor att prata med på sådana här tillställningar. Från det att jag satte mig i bilen till dess att jag var framme så gick det ju väldigt många timmar. Men det har hela tiden varit utan stress och en rätt skön dag faktiskt. 

Nu sitter jag i stugan och äter min pasta (snart slut) och bloggar. Jag är riktigt laddad för morgondagen, är ni?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar