Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-17

Post cykelvasan trauma

Foto: The Summit MTB

Tomheten nu efter Cykelvasan alltså.
- Jag fick inte möjligheten att kämpa om den placering jag förtjänade.
- Filmen från min kamera har blivit upphackad i en massa småklipp med luckor mellan klippen, säkert beroende på mitt externa batteri då inledningen samt avslutningen av loppet då jag inte hade externa batteriet igång har fungerat bra.
- Vectorpedalerna fungerade bra på uppvärmningen och efter punkteringen. Men när cykeln stått i startfållan så har kontakten brutits. Direkt efter startbacken så klickade jag faktiskt ur bägge pedalerna och försökte kalibrera om men fick något felmeddelande.

Så jag har egentligen ingenting att ta med mig från Cykelvasan. Inget resultat, ingen film och ingen komplett effektdata. Tomt.

Startbacken i år då... Jag tror att alla förväntade sig ett högt tempo från start, så alla väntade på att någon annan skulle sätta fart. Det gick jättesakta upp. Jag hade planerat att initiera en hög farthållning efter startbacken, om jag skulle vara med i tätgruppen. Se till att alla var med och körde på lite för att försvåra för alla andra som inte var med. Istället kom vi upp och alla var med.

Nåväl. Mina målsättningar med årets säsong finns i Långloppscupen och där har jag fortfarande två race kvar.

Från min punktering och fram till målet i Mora så hade jag en snittpuls på 164 och snitteffekt på 262. Min normaliserade effekt var 293 watt. Säger väl kanske egentligen inte så mycket och det finns inga andra Långlopp jag kan jämföra med. Dels för att inga andra långlopp ser ut så här och dels så kör jag ju inte med landsvägspedalerna på andra långlopp... Men nog var det jobbigt allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar