Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-04-18

FSA 2010 och smisk


Bilden är en spionbild på FSA's MTB-vevparti för 2010. På nätet har man kunnat se nyheten nu, Jens har haft det i en månad. Ett tvådelat MTB-parti med en vikt under 700 g.
Vi tävlingstränade på berget nyss. Först körde vi bara ett varv och jag var 34 sekunder snabbare än igår. En tid i klass med Oscar och Micke. Skillnaden är väl bara att jag orkar ett varv och dem klarar fem varv i samma fart. Jens var nog knappa 20 sekunder snabbare än mig. När vi hade hämtat andan så körde vi två varv på raken. Första varvet var lite drygt 10 sekunder långsammare än varvet innan. Å andra sidan var jag bara runt 10 sekunder efter Jens nu. Så jag gav allt för att försöka gå ikapp vilket bara resulterade i att jag sprängde mig totalt.
Trots storstryk av Jens så får jag vara nöjd med dagen. Jag blir ju snabbare, starkare och klarar nu av enstaka varv i konkurrenternas fart. Trots tyngre cykel med enklare utrustning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar