Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-12

Slaktade benen idag.


Körde snabbdistans idag. 3.45 med 155 i snittpuls. Benen dog helt efter 3.30, men då var jag ju nästan hemma. Hade bra tryck fram tills dess, så det kändes väldigt bra.
Många, inklusive mig själv håller nog igen lite för mycket på distanspassen. Iaf på dom som inte varar över 5 timmar. På dom kortare skadar det nog inte om man istället trycker på lite. För hem kommer man ju alltid..

Till nästa säsong ska jag försöka köra med mer power på distanspassen. Tror det kan vara något för mig. Hur kör ni distans? Och är distans ens träning? För mig är distans träning. Men jag vet att andra tycker annat.

3 kommentarer:

  1. Allt under fyra timmar kör jag hårt!

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde ett rejält kliv i långloppsresultat när jag började köra distans endast på landsväg och med tryck, typ zon 3 i kanske 3 timmar och resten zon 2. 5 timmar med kanske 80% av maxpuls. Det bygger slätdrag och är nåt du har nytta av. 5 timmar distans med 60% av maxouls på mtb blir man bara sömnig av. Möjligtvis som recovery pass men då räcker det med 1-2 timmar

    SvaraRadera