Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-29

Livets balansgång.


Att säga att Du inte har tid är egentligen ingen bra ursäkt. Allt som den ursäkten säger är att Du istället prioriterar något annat.
Var istället öppen och berätta varför Du väljer att göra något annat. Det blir lättare att förstå.
Som det är nu prioriterar jag familjen främst, givetvis. Men min tid bör också räcka till min egna träning. CX-Cupen tar väldigt mycket tid nu. Tyvärr ger jag den inte all tid som krävs vilket gör att jag hamnar efter i mitt arbete där.
Samtidigt får jag ju inte betalt för CX-Cupen, så att ge den ännu mer tid och högre prioritet skulle inte kännas rätt.
Visst brinner jag för sporten, men vad är väl en sport mot allt annat i livet?
Filip har bajsat nu apropå det..

Nästa år blir ett bättre år. För CX-Cupen, mig själv och allra helst för min familj.
Jag kommer prioritera bort min egna träning från september och ett tag framöver, jag skall vara mer effektiv när det gäller cupen så mer är klart tidigare. Som det är nu blir det väldigt mycket jobb med den från augusti och fram till december.

Skulle jag lyckas bli bättre organiserad och mer effektiv skulle jag slippa denna höststress..
Det får bli mitt oktoberlöfte.

2 kommentarer:

  1. Stor eloge till dig som jobbar så hårt med CX-cupen. Cykelsverige behöver fler personer som dig!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Henrik.
    Cx-cupen är det bästa som hänt på länge inom cykelsporten.
    Kämpa på någon gång kommer belöningen att komma.

    SvaraRadera