Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-23

Jobbe?

Igår var jag på Lugnet.
Bankade i några pinnar i marken för att förbereda inför onsdagens cross-träningstävling (kl.16 på Lugnet för er intresserade). Har egentligen sagt att jag inte tänker blanda mig i jobbet med Falu CKs deltävling i CX-Cupen.
Det beslutet tog jag i fjol när jag var cupgeneral, tävlingsledare och cyklist. Det blev lite för mycket av det goda märkte jag.
Men jag kunde inte hålla mig riktigt igår, så jag justerade banan på ett par ställen.
Senare under dagen så meddelade Jens att han hade tagit dit familjen för lite härlig gemenskap och bankat i fler pinnar i marken...
Falu CKs tävling har ingen banchef, utan bara massor av banläggare. Detta gör att banan justeras rätt ofta.
Minst sagt.
Men den blir grym. Ganska lång, som jag i egenskap av cupgeneral vill ha den. Och den (just nu)3.3 km långa banan är också rätt snabb.
På träningstävlingen senast så snittade jag 25.9 km/h och då var Jens snabbare..


Efter att jag hade jobbat en snabbis så körde jag Jensintervaller, kändes rätt bra.

Snart ska Robert Österling, Magnus Darvell och jag köra Skuggarvstempot. Det ska bli kul att se vad dom får för tider och givetvis också vad jag får för tid.
Det blir tempodräkt och plasthjul för mig idag för att försöka förbättra mina kassa tider något.

Samling 11 så jag lär avsluta. Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar