Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-05

Morgonstund.

Oftast kliver jag upp först, när mobilens larm går igång på morgonen.
Ofta tillsammans med Filip.

Filip får något och dricka och kanske en ny blöja om han är snäll.
Sen ska Emily väckas försiktigt. Björn som sover, ni vet?

När båda ungarna sitter i soffan och tittar på barnprogram så börjar jag med Emilys frukost.
En skiva lingongrova med smör, bara, och ett glas O'boy är det som gäller nu.
När jag ger Emily hennes frukost så tar jag med mig Filip in till köket och gör iordning hans gröt som han äter med lite Yoghurt som jag rört ner.

Nu någon gång brukar dom andra tjejerna vilja kliva upp också.

Emily äter en tugga, tittar på TV några minuter, tar en till tugga.

När Filip ätit klart så lär jag eller Ronya jaga på Emily lite då hon verkar ha medelhavsmentalitet när det gäller stress.
Samma sak med kläderna.
En strumpa här, titta på TV några minuter, en strumpa där, titta på lite mer TV. Efter lite tjat säger hon; "jaaaaaaaaa", som om vi vore dryga? Och tar sedan på sig byxorna också.

Jag gör iordning the och kanske några mackor åt Ronya, eller så gör hon mackorna själv.

Byter Ebbahs blöja och sätter på henns outfit för dagen.

När Emily gått till skolan börjar Filip ta på sig sina ( eller Emilys..) stövlar och tjatar om att gå ut.
När jag svarat på alla "viktiga mejl" och kollat lite internet så äter också jag frukost och går sedan ut med Filip.

Så, nu går vi ut. Hejdå!

1 kommentar:

  1. Efter sådana mornar hade jag varit helt slut och velat gå och lägga mig igen :-) Starkt jobbat!

    SvaraRadera