Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-29

Missförstå mig rätt..

Jag gillar CX-Cupen. Jag tycker det är kul att jobba med den.
Och visst får jag ut något av den.
Glöm inte att jag ska få ett gratis nummer av Digital Foto för alla!

Nejdå.
Tror ni jag är en av dom elitcyklister i Sverige med bäst sponsring för att jag vinner så många tävlingar, eller på grund av mitt enastående yttre?
Nej. Just det.
Jag har en nationell cup så företag ser ett marknadsvärde i mig.

Stevens har jag faktiskt kommit i kontakt med tack vare CX-Cupen.
X-treme kommer från samma firma som Stevens.
Kalas vet ni ju att cupen hette förut.
TIME får jag genom Grahns som också har, just det. CX-Cupsponsorn Merida.
SH+, se TIME.
Maximize. Den har jag faktiskt fixat utan hjälp av CX-Cupen.

Fi fan.
Så utan CX-Cupen vore jag lika osponsrad som er andra.

CX-Cupen har inte bara hjälpt mig med möjligheter till personlig sponsring, folk gillar mig för mitt jobb med CX-Cupen också. Utan cupen skulle jag vara lika ogillad som er andra.

Nu har jag ju dessutom en väldigt populär blogg.
Om jag skulle flytta bloggen från blogspot.com till en annan bloggportal så skulle jag faktiskt tjäna runt 400 spänn i månaden på att ni besöker bloggen. Ofantliga summor, nu när jag tänker efter.

I år har jag ju faktiskt blivit lite bättre. Eller egentligen kom uppsvinget förra året men då gillade jag att vara sjuk och vurpa så jag fick inte ut så mycket av min kapacitet. Denna säsong har jag hållt mig frisk och hel. Och vips så fick jag lite mer fart.


I kväll har jag surfat lite efter sidor om cyclocross.
Visst finns det bra sidor om sporten, men jag är så jävla kass på Flamländska.
Så jag sökte efter sidor på engelska. Hittade ett par som jag ska försöka bevaka.


Nu till något väldigt viktigt.
Något som få vet om.
En diskriminering man ofta inte talar om.
Det är lite tabu så ni läser inte om det i dagstidningarna..
Men.
Till exempel;
Stevens i Tyskland säger att dom kan ha 2009 års cross levererad om ett par veckor. Jag ( och svenska Stevens ) har försökt få dom att skicka en tidigare. Men nej. Det GÅR inte.
På bilder från tävlingarna på kontinenten ser man U23-världsmästaren tävlandes på en Stevens 2009 cross.
Hur gick nu detta till? Har han stulit den? Har någon annan stulit den och sålt den till honom?
Inte nog med detta. Dura ace har några nya komponentgrupper på gång. En ny Dura Ace och en med elektroniska växlar. Kommer senare i vinter.
Säger dom.
Men samme Niels Alberts som har en cross som inte går att få, har också Dura Ace som inte går att få. På ena crossen har han nya Dura Ace(som Stevens ska få i december..) och på den andra crossen har han elektroniska växelsystemet.
Hur går nu detta till då?

Ser ni någon jävla 2009 cross med elektroniska växlar hemma hos mig eller?
Nej.

Denna diskriminering är något som drabbar oss svenska elitcyklister mycket hårt. Och inget görs åt saken.
Utomlands sitter proffsen och låter sina mekaniker putsa på dom nya elektroniska växlarna, ramarna som inte finns och hjulen som bara testas.
Här i Sverige får vi vara glada om vi har förra årets nyheter, nästa år.

Detta vore något för Uppdrag granskning att undersöka.
Ska det verkligen vara så här?

8 kommentarer:

  1. fortsätt lika hårt över nästa år också!

    SvaraRadera
  2. Finns vissa som inte gillar dig riktigt lika mycket på grund av "din" cup med hörde jag. Men tror jag skulle gilla dig lika mycket oavsett, är ju ändå samma person.

    Några bra tips på cxsidor? Jag tittar bara på amerikanska sidor som inte lika rätt som europeiska/flamländska.

    SvaraRadera
  3. Vad menas med "din". Henrik jobbar ensam med cupen utan hjälp från annan. Så tecknen var helt onödiga.

    SvaraRadera
  4. Du, Henrik, får ta och bli sponsrad av lite bättre sponsorer helt enkelt.

    Eller så skulle du stannat kvar på Duells. För själv körde jag ju med Race King, Speed King och Mountain King innan det fanns på marknaden. Det var bara sponsrade åkare och annat löst folk som fick köra som "Testrider".

    Situationstecken är aldrig onödigt, anonymitet är det dock. ;)

    SvaraRadera
  5. Det heter visst citationstecken. HaHa.

    SvaraRadera
  6. Jag vill inte vara elak, men nej. Stanna hos Duells var inget alternativ. Dom sponsorer jag har nu är ju väldigt bra. Att Duells/Conti delade ut däck till kreti och pleti hjälper ju föga.

    Det här med att proffs får saker före andra gäller givetvis inte bara Stevens, utan alla märken. Jag är överjävligt nöjd med Stevens.

    Jonas: Ja, alla kan inte gilla allt. Men tänk hur ogillad jag skulle vara om jag inte hade startat cupen.. ;)

    SvaraRadera
  7. Har du tappat synen på Ironi? Eller kör du dubbelironi tillbaka kanske =D

    Situationstecken, Situationstecken, Situationstecken, Situationstecken, Situationstecken....

    SvaraRadera