Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-10

First looser..

Idag var det cross-träningstävling på Lugnet.
Vi var nio pers i första heatet varav sex stycken av oss hade cross.

Jens vann. Jag startade lite passivt men jobbade mig upp till en andra plats. Bjöd allt och kom ikapp Jens. Tyvärr var jag då stum som en telefonstolpe så jag fick snabbt släppa igen.
Nöjde mig med att bevaka andraplaceringen under slutet av sista varvet.

Det andra heatet tänkte jag inte bjuda iväg Jens så jag höll mig lite mer nära honom inledningsvis. Gick upp i täten för att se om jag hade ben nog att spräcka fältet med lite hårdkörning. Ingen attack, utan bara köra ner dom små liven.
Lyckades spränga fältet, och mig själv.
Så Jens kunde passera mig och glida iväg redan på första varvet...
Hamnade med Sotar-Jone och Darvell som först vägrade dra och sedan försökte stöta av mig.
Den lilla landsvägsfjollan.
Lyckades dock bli tvåa. Även om ordet "lyckades" kanske inte passar in då jag ju ändå förlorade.

Efter två heat kastade jag in handduken för att bege mig hemåt. Vi hade spenderat lite för mycket tid med banor och skitsnack innan vi körde igång så mitt tids-schema höll på att spricka.

Att Jens, ganska lätt, kunde vinna var inte så konstigt då han hade dyraste crossen.
Dugastdäck limmade på Zipphjul och SRM-vevparti så han kunde se hur mycket han skulle ta i.
Det var faktiskt bara jag och Jens som hade tempodräkter på oss.
Men så blev vi etta och tvåa också.

Ja, fi fan.
Nu är jag trött, man blir det på kvällarna när man har barn..
Dom är härliga dom små liven. Men nu ska jag släcka ner och gå och lägga mig.
Behöver ju träna också imorgon.

Ciao!

2 kommentarer: