Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-18

Jag är inte snabb, men långsam.

Har börjat rensa ur mitt cykelrum.
Som Ronya vill ha till Filips rum.
Elakt.
Vart ska jag bo då liksom?
Har börjat lägga lite grejer på vinden nu och sån skit. Sorterar och samlar ihop alla små delar och kläder som jag har.

Vart gör man av gamla cykelkläder och hjälmar?
Jag har nog 8 hjälmar, varav två används. Alltså sex stycken som jag inte har någon nytta av. Men slänga dom? Nja. Här slängs inget i onödan.
Och jag tror inte begagnatmarknaden för cykelhjälmar är så het heller. Så vad göra?

Likaså cykelkläder.
Vissa plagg är ju neutrala. Men det mesta är Falufägat..
Vart gör man av dom?

Kan man donera dom till något U-lands cykelverksamhet? Finns det barn i Afrika som är i behov av tempodräkter, dyra hjälmar och SPD-skor?
Tänk er att se ett foto från någon fattig by i afrika, med svältande barn. Varav ett sitter i en Falu CK-färgad tempodräkt...

Nä. det klingar inte bra.

1 kommentar:

  1. Ställ in klädeskassarna i klubbstugan med en varsågod-lapp på så får ungdomarna lite kläder att träna i.

    SvaraRadera