Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-12-27

Norr Lindbergrunda idag.

Jodå.
Idag var det också lite kyligt. Jag vaknade 06.22 av att Ebbah hade vaknat för välling. Kvällen innan hade jag förvanat Ronya att om jag var borta när hon vaknade så var jag ute och cyklade. Bortsett från att Ebbah inte gärna somnade om så gick allt ganska bra och jag kom iväg strax efter sju.
Vi ska få besök idag så jag var tvungen att vara hemma då och också en stund före så vi kunde handla lite och städa undan det värsta. Ibland var det ruskigt kallt, som utförsåkningen ner efter Rexbo. Det kändes som om jag hade reptiler som bitit sig fast i bägge sidorna av halsen. Sved som bara den. Fruktade för utförsåkningen efter Norr Lindberg också, men där visade det sig vara fyra minusgrader varmt. När jag kommit ner så slog en köldvägg emot mig och temperaturen sjönk till minus tio igen...
Kände idag att jag inte hade så pigga ben, om det beror på att det var fjärde träningsdagen i rad eller att jag gick upp 22 minuter över sex låter jag vara osagt.
Men jag gjorde så gott jag kunde idag. Trött blev jag, och det är ju det viktiga. Benen är skönt slitna, så här några timmar efter avslutat pass.
Efter träningen åt jag en panpizza och fyllde på med andra viktiga näringsämnen så som bullar, _två_ sorters godis (viktigt att variera kosten) och saft.

På väg mot Insjön.


Det fina med cykling är att man får se så mycket när man är ute...


Is på.. Allt. Lite läckert med frostat bromshandtag faktiskt.


Ansiktet var också lite kallt idag. Sliten, jag?


Solen försöker komma upp. Efter två och en halv timmes cykling fick jag syn på den stora gula för första gången idag.


Är solen på väg upp, eller ner?


Banvallen.


Dagens data:
Runda: Smedsbo-Rexbo-Insjön-Leksand-Norr Lindberg-Banvallen-Sågmyra-Bjursås-Grycksbo-Stennäset-Hem.
Tid: 4.27.05 (effektiv tid)
Snittpuls: 143 (73% av maxpuls)
Högsta puls: 162 (82.7% av maxpuls)
Tid i zon 1(65%-75% av maxpuls): 2.47.50
Tid i zon 2(75%-85% av maxpuls): 1.29.50
Tid i zon 3(85%-90% av maxpuls):
Tid i zon 4(90-100% av maxpuls):
Distans: 106.8 km
Snitt och maxhastighet: 24 / 58.1
Stigningsmeter: 860
Snittemperatur: -9 grader.
Väder: mörkt, soligt, disigt och kallt.

1 kommentar:

  1. Du börjar låta seriös igen. :) Har du inga skärmar alls på crossen?

    SvaraRadera