Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-12-17

Dagens träning cykeltur...

Fick en liten lucka i kväll att sticka ut och cykla. Och ibland (rätt ofta faktiskt) är det bättre att träna lite, än inget alls. Så ut stack jag och njöt av mörkret och slasken. Det är så härligt att få vara ute i naturen! Bilarna som sveper förbi min armbåge i 100 km/h med en glad tutning, precis då dom passerar. Underbart!
Eller att känna slaskstänket i ansiktet och hur cykelbyxorna snabbt kyls ner av isvatten. Det är kärlek det. Jag älskar verkligen att cykla.
Ingenting genomtänkt idag, mer än att jag fick fundera ut en runda som jag skulle hinna med. Smyger ofta genom Skuggarvet nu för tiden. Gillar backarna. Och givetvis alla trevliga människor som bor där. Byn med mest talang per invånare i hela Falun tror jag.

Dagens data:
Runda: Stennäset-Bergsgården-Österå-Rostberg-Skuggarvet-Lugnet-Hem.
Tid: 58.13(effektiv tid)
Snittpuls: 139 (71% av maxpuls)
Högsta puls: 162
Tid i zon 1(65%-75% av maxpuls): 45.01
Tid i zon 2(75%-85%: 10.26
Stigningsmeter: 265
Snittemperatur: +1 grad.
Väder: molnigt

5 kommentarer:

  1. Bra med Skuggarvet, dem är snabba däruppe har jag hört! Kan det vara den tunna luften?

    SvaraRadera
  2. när du skriver talang, menar du den yngaste darvell då med sin fantastiska talang för öldrickning?

    SvaraRadera
  3. Falukorv, ost och bea...

    Men du, läser du någonsinn dina kommentarer som inte är svar?

    Jag vill veta vad det är för nav du trillat över och vad du gör om dagarna?

    SvaraRadera
  4. Jag tar hand om ungarna, dygnet runt.. :) Jag läser alla mina kommentarer, trots att dom är enormt många.

    Naven ska vara svarta och Skuggarvets talang finns överallt i byn, men visar sig på olika sätt.

    SvaraRadera
  5. Verkar vara lite hemligt med naven förstår jag, följer du strömmen och kör på Prince/Princess som Oscar och jag?

    SvaraRadera