Ungefär här så tröttnade Sara Mustonen på att ha sällskap och stack iväg solo.
Triathlon-esset Lisa Nordén ansvarade för att klungan höll fart.
Sara solo, Lisa anför.
Efter damerna var det dags för nybörjarna med en Öijer i varsin nybörjarklass.
Dottern körde det kortare varvet och sonen det längre. Båda kom i mål!
Nöjdingarna fick varsin dalahäst, foto: Frugan.
Nu följer ett helt gäng bilder från Stefan Määttä.
Uppvärmning med Krippe, lika seriös som alltid.
Tävlingsledare Leif Resar firade 20 år som tävlingsledare för Solleröloppet.
Inför start.
Johan Landström i motljus, det blir inte mycket bättre än så här!
Jimmy Bodin, först i första kurvan.
Jag var inte långt efter.
Jonas Ahlstrand har fått en lucka med en Argon18-åkare. Kanske Isac?
Klungan och några som var strax efter klungan...
Jonas Ahlstrand gör det jobbigt för resten av cyklisterna.
Som ni såg för ett par bilder sedan så hade jag det jobbigt. Men tack vare gott sällskap så kunde vi ansluta igen efter ett par varv där vi höll klungan på några sekunders avstånd.
Några som valde att lämna klungan, fast bakom sig. Ett klart bättre val.
Jonas anför det som är kvar av klungan.
Darvell hamnade i ingenmansland.
Jag hamnade i en grupp bakom huvudklungan. Här anför tysken Patrick Lichan vår grupp i en sådan intensitet att jag inte riktigt kan hålla rullen och bakom oss ser det också ganska så tomt ut. När målbacken var passerad och vi svängde in i motvinden så ville han ha draghjälp men fick det inte direkt. Eftersom han med sin tokhårda förning sprängt allas ben... Det blev en liten dispyt mellan Motalacyklisterna och honom. Ett eller ett par varv senare så stod tysken vid sidan av vägen och ropade "bravo bravo!" och klappade händerna demonstrativt. Nästan det roligaste på hela dagen. Jag tror att Landström och ett par till gubbar backade ner med tysken, lät honom försöka täppa luckan och sedan stötte av honom. Men jag vet inte då jag höll mig i den främre delen av gruppen.
Vår grupp igen, nu utan tyskt inslag...
Marcus Svensson vann.
Freddy Johansson sprintade in som tvåa, före Jonas Ahlstrand, Daniel Brengdahl och Niclas Hägglund.
Jag stänger av min Garmin Edge 810 vid målgång.
Efter tävlingen så rullade barnen och jag ur benen ett varv.
Resultat damer (20 startande):
1 119 MUSTONEN Sara Team Crescent D.A.R.E Staf 34:43
2 543 LUNDMARK Clara Norbergs CK 35:09 0:26
3 127 KARLSSON Julia Falköpings CK
4 131 KNUTSSON Frida Falu CK
5 542 SÖMSKAR Johanna Norbergs CK
6 120 WALLIN Malin Team Crescent D.A.R.E Staf
7 114 NYSTRAND Susanne Svanesunds GIF
8 105 ERNGREN Ida Fagersta CA 35:10 0:27
9 111 BERGFELDT Louise Mora CK
10 132 NORDÉN Lisa SCS Racingteam Cykelklubb
11 109 JOHANSSON Moa Hisingens CK 35:11 0:28
12 106 HANSEN Cecilia Fagersta CA
13 117 LEVIN Tilina Team Crescent D.A.R.E Staf 36:38 1:55
14 454 WALLÉN Ida Falu CK 37:54 3:11
15 104 WAGNER Marika CK Nollåtta
Resultat herrar (46 startande):
1 49 SVENSSON Marcus Team Argon 18 Scandinavia 1:03:00
2 23 JOHANSSON Fredrik Upsala CK 1:03:05 0:05
3 12 AHLSTRAND Jonas Höllviken CK
4 32 BRENGDAHL Daniel CK Hymer
5 2 HÄGGLUND Niclas CK Hymer 1:03:06 0:06
6 7 BENGTSSON Ludvig Falköpings CK
7 61 JANSSON Henrik CK Cyclesport.se
8 48 LUNDGREN Isac Team Argon 18 Scandinavia
9 50 THELL Andreas Team Argon 18 Scandinavia
10 18 STEVENSON Christofer Motala AIF CK
11 44 WIKLUND-HELLSTADIUS Max Motala AIF CK 1:03:07 0:07
12 54 FRIBERG Calle CK Valhall
13 3 JOHANSSON Marcus CK Hymer 1:03:09 0:09
14 1 HJÄRTSTRÖM Mathias CK Hymer 1:03:10 0:10
15 20 WAHLQVIST DENNIS Motala AIF CK 1:03:12 0:12
16 47 ERICSSON Patrik Team Argon 18 Scandinavia 1:03:15 0:15
17 46 EKH Anders Team Argon 18 Scandinavia
18 15 JOHANSSON MARCUS Motala AIF CK 1:03:19 0:19
19 14 DARVELL Magnus Motala AIF CK 1:03:58 0:58
20 33 FILIPSSON Martin CK Hymer 1:04:22 1:22
21 5 MIKIVER Rasmus CK Hymer 1:04:38 1:38
22 4 JOHANSSON Michael CK Hymer
23 11 ÖIJER Henrik Falu CK
24 24 JOHANSSON Jesper Upsala CK 1:04:39 1:39
25 17 LARSSON JESPER Motala AIF CK
26 16 LANDSTRÖM JOHAN Motala AIF CK 1:05:00 2:00
Samtliga resultat från tävlingarna på Sollerön 2014 hittar ni här: http://www.solleroif.se/solleroloppet/resultat/
Hur det gick i själva tätstriden har jag lite dålig koll på... Men Jimmy Bodin var i alla fall först i första kurvan, jag gick med den första attacken och när sällskapet byttes ut från Freddy Johansson till Magnus Darvell så kunde jag passera varvningen efter ett varv som tvåa. Klungan svepte dock om oss i slutet på backen. Kanske lite övermodigt att kasta loss redan på första varvet men jag ville hellre vara med och tävla än att bara kämpa för överlevnad idag. Lite trött på det nämligen.
Den intensiva öppningen med 387 snittwatt på första varvet kostade givetvis en hel del och det var väl därför som jag hamnade bakom klungan i en trio ett par varv innan vi kom tillbaka igen. Kunde sedan sitta med ett gäng varv innan lite attackerande delade upp klungan i två delar där jag var för trött och passiv och hamnade i den bakre delen. Många ruskigt starka cyklister hade då redan blivit regelrätt avhängda så jag skämdes inte för det.
I vår gruppetto slet vi väl på hela vägen in till mål, om än med något lägre intensitet än när vi var med i tävlingen på riktigt. Skönt ändå med ett resultat efter några tävlingar där jag tvingats kliva av. Bra för moralen, helt klart.
På 14 av dom 20 varven så noterade jag en maxeffekt över 1000 watt. Det är lite därför som starka cyklister också blir avhängda på ett sådant här lopp. Blir man lite för stum vid något tillfälle och farten ökar igen så är det inte så lätt att med trötta ben driva upp effekten igen. Är man stum så är man och då spelar det ingen roll vad man heter.
Varvet mäter inte 2.5 km så tävlingen blev aldrig 50 km, utan snarare 44.7 km. Det är också därför som man ser sådana fantasisnitthastigheter i resultatlistorna från Soldvarvi. Vi ska tex ha snittat 47,6 men egentligen blev det bara 41.5 för oss i gruppetton och första varvet som också var det snabbaste avverkades med 45.8 km/h i snitt.
All Garmindata, varv för varv och totalt, hittar ni här:
2014-06-22
2014-06-20
Bilder, resultat och Garmindata från Solleröloppet 2014
Lite kort om hur själva tävlingen gick till:
Firefighters fransman Pierre stack med någon till i Gesunda i loppets inledning. Ett gäng andra superstarka cyklister anslöt och dom blev ca: 10 cyklister i en tätgrupp redan efter några kilometers åkning. Klungan var efter 6-8 mil ca: 2 minuter efter. Ny bansträckning i Orsa gjorde banan lättare då det bara blev en backe som inte var allt för farlig. Södertälje tog stora stunder ansvaret i klungan och efter backen i Orsa så gick det undan rejält. Två minuter till tätgruppen minskade ner till 50 sekunder efter knappa två mils jakt men när vi passerat Mora så gick bommarna ner för klungan då ett godståg med timmer kom. Där var den tävlingen avgjord till utbrytarnas fördel. Väl på Sollerön igen för dom två avslutande varven om 32.5 km så var klungan nu 5:10 efter.
Johan Landström stack tidigt och siktade på ca: 6 mils soloåkning och fick cirka minuten på övriga gruppen. Ett varv senare så stack lagkamarat Christofer Stevenson från gruppen, kom ikapp Johan så de kunde samarbeta i motvinden. Luckan bakåt minskade till en halvminut men Motalacyklisterna kunde hålla undan och Christofer avgjorde med någon kilometer kvar till mål. Gruppen blev utspridd på slutet och cyklisterna kom in en och en och i par.
Lite preliminära resultat, herrklassen:
1. Christofer Stevenson, Motala AIF
2. Johan Landström, Motala AIF
3. Pierre Moncorgé, Firefighters
4. Patrik Ericsson, Team Argon 18
5. Marcus Svensson, Team Argon 18
6. Fredrik Johansson, Firefighters
7. Niclas Hägglund, CK Hymer
8. Ludvig Bengtsson, Falköping CK
9. Marcus Johansson, CK Hymer
10. Jonas Ahlstrand, Giant-Shimano
11. Ettan i klungspurten...
12. Petter Persson
Damklassen har jag sämre koll på då jag ju var ute och tävlade själv. Men så här blev toppresultaten:
1. Ida Erngren, Fagersta
2. Tilina Levin, Crescent
3. Sara Mustonen, Crescent
Lite uppvärmning.
Gruppen anfördes här av Jonas Ahlstrand.
Christofer Stevenson gick ifrån gruppen, ikapp Landström och kunde efter ett par mils samarbete köra ifrån och vinna solo.
Johan Landström blev tvåa och Motala AIF tog därmed en dubbel.
Trean Pierre Moncorgé och fyran Patrik Ericsson.
Femman Marcus Svensson och sexan Fredrik Johansson.
För egen del så tog jag mig över Gesundabacken utan att avlida. Nere på platten var det jobbigt, jag kunde ändå gå med i några attacker och njuta av lidandet då Alexander Gingsjö på egen hand borrade i klungans spets och faktiskt närmade sig utbrytargruppen ett tag. När vi svängde bort från motvinden och kom in på en smalare och mer slingrig väg med vinden från sidan så fick jag det jobbigare. Kämpade mig med till Orsa och förväntade mig ett helvete i backen eftersom jag fick lida rejält på vägen dit. I backen så kunde jag ändå komma upp med hedern i behåll. Väl nere i Orsa så fick jag lida supermegamycket och släppte förbi cyklister. När jag hamnat sist så kunde jag inte släppa förbi fler utan fick bita i där bak. Usch så fort det gick.
När bommarna gick ner så var jag faktiskt nöjd och glad över det. Jag fick en chans att återhämta mig och framför allt kissa. Hade varit kissnödig sedan kilometer 6. Farten blev betydligt mer anpassad efter mina ben och jag tänkte att jag åtminstone skulle få några mil i benen genom att släpa mig runt.
Vi passerade Sollerön och jag tänkte att jag skulle sitta långt fram för att ha lite att tappa uppför Gesundabacken. Motala AIF ville dock leka lite i kantvinden över broarna från Sollerön. Mina ben hade ju varit skit sedan start, jag tänkte försöka skapa en andra vinge men när jag ville få fram någon mer så attackerades det in i svansen på Motalas vinge istället och jag fick se mig avhängd.
Så jäkla besviken över att behöva känna så här. Med dom här benen var det väl bra nog att ta mig 104,39 kilometer in i tävlingen. Men det är ju inte kul med usel känsla i benen. Det här året har inte gått speciellt bra. De två tidigare tävlingarna har jag ändå känt mig ganska snabb även om jag inte orkat hela vägen. Idag kände jag mig långsam och orkade inte hela vägen.
Funderade en kort stund på att cykla hem då jag antagligen skulle hinna hem före övriga sällskapet som jag åkt dit med. Men så tänkte jag att det är ju tävling imorgon igen så jag valde att spara lite på skitbenen och hoppas på ett mirakel till imorgon.
2014-06-19
Preppdag
Hej kära vänner!
Nu har jag precis fixat i ordning cykeln och lagt fram kläder inför morgondagen. Igår och idag har jag förberett kroppen genom ett ökat kolhydrat- och vätskeintag.
Här sitter jag och ser svår ut efter att ha pendlat till jobbet i regn.
Egentligen finns det ingen anledning att se så där deppig ut. Själva pendlingen till jobbet gick nämligen skitbra. Idag kombinerade jag jobbpendling med väckningspass och tempopendling. Normalt sett så brukar jag inte ha så speciellt mycket tid i intervallzon under ett väckningspass, Fredrik Ericsson å andra sidan kör ju gärna 30-40 minuter högintensivt dagen innan tävling. Nu resonerade jag som så här att om jag alltid gör likadant så kommer det inte att bli någon förändring eller utveckling. Man måste våga testa lite nytt och det har jag nu gjort. Fick nämligen ihop 45 minuter på 305 watt idag vilket var nytt tempopendlingsrekord med 12 watt, och då pressade jag mig ändå inte speciellt hårt (snitt på 84,1% av maxpuls). Sista sex minuterna så slog jag av och trampade ur benen för att slippa komma in på kontoret darrig och helstum.
Både igår och idag har godis legat lättillgängligt på jobbet så att jag har kunnat peta i mig kolhydrater mest hela tiden.
Lunchen åt jag i sällskap med Viktor, Krippe och Jimmy ur elitlaget. Samt Jimmys föräldrar. Snack inför Solleröloppet och även lite annat tugg.
Vädret slog om från regn till strålande solsken när jag börjat cykla hemåt idag. Totalt två timmar cyklande varav 45 minuter hårt, nu är det bara att hoppas att benen gillade detta. På väg hem tog jag det bara lugnt.
Nu är det sovdags, vi åker vid 06 imorgon bitti. Start 08:30 är tidigt för de flesta vilket borde passa mig bra.
Nu har jag precis fixat i ordning cykeln och lagt fram kläder inför morgondagen. Igår och idag har jag förberett kroppen genom ett ökat kolhydrat- och vätskeintag.
Här sitter jag och ser svår ut efter att ha pendlat till jobbet i regn.
Egentligen finns det ingen anledning att se så där deppig ut. Själva pendlingen till jobbet gick nämligen skitbra. Idag kombinerade jag jobbpendling med väckningspass och tempopendling. Normalt sett så brukar jag inte ha så speciellt mycket tid i intervallzon under ett väckningspass, Fredrik Ericsson å andra sidan kör ju gärna 30-40 minuter högintensivt dagen innan tävling. Nu resonerade jag som så här att om jag alltid gör likadant så kommer det inte att bli någon förändring eller utveckling. Man måste våga testa lite nytt och det har jag nu gjort. Fick nämligen ihop 45 minuter på 305 watt idag vilket var nytt tempopendlingsrekord med 12 watt, och då pressade jag mig ändå inte speciellt hårt (snitt på 84,1% av maxpuls). Sista sex minuterna så slog jag av och trampade ur benen för att slippa komma in på kontoret darrig och helstum.
Både igår och idag har godis legat lättillgängligt på jobbet så att jag har kunnat peta i mig kolhydrater mest hela tiden.
Lunchen åt jag i sällskap med Viktor, Krippe och Jimmy ur elitlaget. Samt Jimmys föräldrar. Snack inför Solleröloppet och även lite annat tugg.
Vädret slog om från regn till strålande solsken när jag börjat cykla hemåt idag. Totalt två timmar cyklande varav 45 minuter hårt, nu är det bara att hoppas att benen gillade detta. På väg hem tog jag det bara lugnt.
Nu är det sovdags, vi åker vid 06 imorgon bitti. Start 08:30 är tidigt för de flesta vilket borde passa mig bra.
Etiketter:
Cykling,
Jobbpendling,
Solleröloppet
Nytt klädmärke: SOJA - safe cycling
Erik Jannesson och Johan Sonesson, grundarna av det nya märket inom cykelkläder: SOJA.
Så här skriver dom själva på sin hemsida:
"Cykel är en sport som ökar kraftigt i popularitet och vi tar allt mer plats på vägarna i vårt avlånga land. Vi cyklar till och från jobb och motionerar nu allt mer på cykel. Kläder som syns bra är oftast inte särskillt iögonfallande. Vi vill kombinera en snygg design tillsammans med skarpa färger, reflexer och ett trafiksäkert tänk.
SOJA - Safe Cycling var en idé som väcktes hos Johan SOnesson och Erik JAnnesson en kall novemberdag 2013. Båda är tidigare cyklister och har avverkat många mil i sadeln. Vi vet vikten av att ha kläder som syns för våra medtrafikanter. Vår största fiende ute på vägarna är bilarna, de åker ofta fort och kör ibland närmare cyklister än vad de behöver. Vi vill öppna bilisternas ögon och göra cyklisterna mer synliga, vilket i sin tur kan leda till att bilister förstår att de bör ta ut avstånden!
Vår dröm är att klä Sveriges cyklister i trafiksäkra cykelkläder som gör cyklisten synligare, snyggare och snabbare!"
En del av intäkterna från klädförsäljningen kommer att gå till Trafikskadefonden eller Trafiksäkerhetsfonden. Ett bra initiativ av dessa två cyklister från Borlänge. Om ni vill veta mer eller kolla in kläderna lite närmre så finns allt ni behöver på deras hemsida: www.sojacycling.se/
Så här skriver dom själva på sin hemsida:
"Cykel är en sport som ökar kraftigt i popularitet och vi tar allt mer plats på vägarna i vårt avlånga land. Vi cyklar till och från jobb och motionerar nu allt mer på cykel. Kläder som syns bra är oftast inte särskillt iögonfallande. Vi vill kombinera en snygg design tillsammans med skarpa färger, reflexer och ett trafiksäkert tänk.
SOJA - Safe Cycling var en idé som väcktes hos Johan SOnesson och Erik JAnnesson en kall novemberdag 2013. Båda är tidigare cyklister och har avverkat många mil i sadeln. Vi vet vikten av att ha kläder som syns för våra medtrafikanter. Vår största fiende ute på vägarna är bilarna, de åker ofta fort och kör ibland närmare cyklister än vad de behöver. Vi vill öppna bilisternas ögon och göra cyklisterna mer synliga, vilket i sin tur kan leda till att bilister förstår att de bör ta ut avstånden!
Vår dröm är att klä Sveriges cyklister i trafiksäkra cykelkläder som gör cyklisten synligare, snyggare och snabbare!"
En del av intäkterna från klädförsäljningen kommer att gå till Trafikskadefonden eller Trafiksäkerhetsfonden. Ett bra initiativ av dessa två cyklister från Borlänge. Om ni vill veta mer eller kolla in kläderna lite närmre så finns allt ni behöver på deras hemsida: www.sojacycling.se/
Etiketter:
Bilar,
cykelkläder,
Cykelnyheter,
Cykling,
Kläder,
Prylar,
SOJA,
SOJA cycling,
Trafik
2014-06-18
Dags att börja ladda
På fredag smäller det, då avgörs nämligen det 80:e Solleröloppet och jag är givetvis väldigt taggad. För mig är det här en av årets absolut viktigaste tävlingar och något jag alltid ser fram emot. Att tävla på Sollerön är cykel när det är som bäst.
Ett par bilder från 2007 när jag grillade Cykelcity-cyklister och attackerade Niklas Axelsson vid staketet. Det (jag...) var bättre förr!
I fjol vann vi i Falu CK loppet genom Christoffer Kvist!
Också en arkivbild från 2007 där jag går med i den lilla tätgrupp som bildas av hårdkörning uppför av proffsen i täten. Så som det kändes midsommarhelgen 2007 önskar jag givetvis att jag får uppleva igen.
För att komma i rätt stämning inför loppet så gäller det att lyssna på rätt musik, varsågoda:
Ett par bilder från 2007 när jag grillade Cykelcity-cyklister och attackerade Niklas Axelsson vid staketet. Det (jag...) var bättre förr!
I fjol vann vi i Falu CK loppet genom Christoffer Kvist!
Också en arkivbild från 2007 där jag går med i den lilla tätgrupp som bildas av hårdkörning uppför av proffsen i täten. Så som det kändes midsommarhelgen 2007 önskar jag givetvis att jag får uppleva igen.
För att komma i rätt stämning inför loppet så gäller det att lyssna på rätt musik, varsågoda:
Etiketter:
Cykling,
Midsommar,
Solleröloppet
2014-06-17
Resultat, bilder och Garmin-data från Dalacupen: Velodromen GP
Häj!
Hos VOID-sponsrade Adam Steen vilar inga ledsamheter.
Med solsken i blick!
Sveriges stekigaste trafikvakt, Jeppe77!
Snabbaste dam: en mycket nöjd Ida Jansson.
Lite vevarmsskrap hör GP-lopp till.
Johan Landström berättar hur en resultatlista ska skrivas. Tävlingsledare Roine Grönlund tittar på och Magnus Darvell bevakar sina intressen.
Resultat Dalacupen Velodromen GP:
F13-14
1. Ida Danielsson
P13-14
1. Magnus Andersson
Motion
Karl-Henrik Naarttijärvi
Damer
1. Ida Jansson (jun)
2. Ida Wallén (jun)
Herrar
1. Johan Landström (elit)
2. Magnus Darvell (elit)
3. Henrik Jansson (elit)
4. Niklas Kindåker (veteran)
5. Henrik Öijer (elit)
6. Adam Steen (elit)
7. Erik Wallén (elit)
8. Pierre Sandberg (veteran)
9. Jonathan Hedbys (elit)
10. Viktor Knutsson (elit)
11. Johan Svensson (veteran)
12. Joakim Hero (veteran)
13. Tommy Runkrantz (veteran)
14. Jerker Karls (senior)
15. David Kallin (elit)
16. David Mayer (elit)
Lite högintressant data från GP-loppet:
Distans: 28,88 km
Tid: 43:24
Medelfart: 39,9 km/h
Maxfart: 56,4 km/h
Maxpuls: 188 slag/min
Medelkraft: 245 W
Max kraft: 1.115 W
Max Avg Power (20 min): 256 W
Balans vänster/höger: 54/46 %
Normalized Power (NP): 282 W
Medelkadens: 88 varv/min
Maxkadens: 136 varv/min
All data, inklusive varv för varv hittar ni här:
Idag var det, som ni vet, Dalacup vid Främby Hallar här i Falun. Frun jobbade men mina barn följde med min mor och hennes sambo till deras sommarstuga så jag kunde fokusera på att tävla. Stort tack för barnvakteri!
Det kom, i vanlig ordning, en del snabbingar dit. Trevlig stämning och fokuserade funktionärer hos Velodromen CK. Solsken och en riktigt mysig sommarkväll, precis så som det ska vara på Dalacupen. Magnus Darvell var helt klart hetast på mastervarvet men när tävlingen kickade igång så dröjde det inte länge innan Johan Landström satt ensam framme i täten. Magnus Darvell och Henke Jansson stack iväg även dom. Viktor Knutsson stack även han och där bakom satt vi som inte hängde med i det höga tempot. Viktor kunde inte hänga med Magnus och Henke så honom kunde vi till slut veva in igen men Magnus och Henke lyckades köra ikapp Johan och bilda en supertrio i täten.
Bakom blev det lite avvaktande körning. Speciellt efter att Viktor hämtats in då de flesta av oss tyvärr gett upp kampen om topp tre vid det laget. Mycket imponerad var jag av Ida Jansson som inte bara hängde med oss i klungan om placeringarna 4-11 utan hon var med och körde också. Jag hade tänkt slänga in en attack med några få varv kvar men den attacken blev tydligen inte av!? Ut på slutrundan så satt jag som tvåa/trea bakom Erik Wallén som fick ett svårt läge. Jag hade valt en plats att attackera på men rutinerade Niklas Kindåker (svensk mästare 1991) hann attackera strax före. Adam Steen försökte hänga på honom och jag hängde på Adam. Kunde passera Adam innan chikanen på slutet och sedan var det bara att hålla fullt mot mål och rulla in som femma i tävlingen och tvåa i gruppen.
I täten så lyckades Johan köra ifrån på slutet och vann i ensamt majestät. Magnus blev tvåa och Henke fick problem med bakhjulet och kunde därför inte göra sig själv rättvisa men blev ändå trea. Ida blev snabbaste dam.
Idel kingar och queenar samlade innan start.
Utöver gående och truckar så fick idag även cyklister passera här igenom. Velodromen finns i byggnaden till vänster och BMX-banan i byggnaden till höger. Cykel-mekkat Falun!
Med solsken i blick!
Sveriges stekigaste trafikvakt, Jeppe77!
Snabbaste dam: en mycket nöjd Ida Jansson.
Lite vevarmsskrap hör GP-lopp till.
Ett par mobilbilder från Jonte Stark
Resultat Dalacupen Velodromen GP:
F13-14
1. Ida Danielsson
P13-14
1. Magnus Andersson
Motion
Karl-Henrik Naarttijärvi
Damer
1. Ida Jansson (jun)
2. Ida Wallén (jun)
Herrar
1. Johan Landström (elit)
2. Magnus Darvell (elit)
3. Henrik Jansson (elit)
4. Niklas Kindåker (veteran)
5. Henrik Öijer (elit)
6. Adam Steen (elit)
7. Erik Wallén (elit)
8. Pierre Sandberg (veteran)
9. Jonathan Hedbys (elit)
10. Viktor Knutsson (elit)
11. Johan Svensson (veteran)
12. Joakim Hero (veteran)
13. Tommy Runkrantz (veteran)
14. Jerker Karls (senior)
15. David Kallin (elit)
16. David Mayer (elit)
Lite högintressant data från GP-loppet:
Distans: 28,88 km
Tid: 43:24
Medelfart: 39,9 km/h
Maxfart: 56,4 km/h
Medeltemperatur: 16,5 °C
Medelpuls: 175 slag/minMaxpuls: 188 slag/min
Medelkraft: 245 W
Max kraft: 1.115 W
Max Avg Power (20 min): 256 W
Balans vänster/höger: 54/46 %
Normalized Power (NP): 282 W
Medelkadens: 88 varv/min
Maxkadens: 136 varv/min
All data, inklusive varv för varv hittar ni här:
Etiketter:
Bilder,
Cykling,
Dalacupen,
Garmin Connect,
Resultat
Race day
Idag blir det GP vid Velodromen. Start 18:30 Velodrom CK ville arrangera en Dalacup för att testa allt inför söndagens riktiga tävling, så idag arrangerar inte jag dalacuptävlingen. Jag hoppas kunna vara med som deltagare och få en genomkörare inför helgens viktiga lopp:
Fredag: Solleröloppet
Lördag: Soldvarvi
Söndag: Velodromen GP
Årets alla hemmatävlingar på en och samma intensiva helg. Kommer bli kul!
Fredag: Solleröloppet
Lördag: Soldvarvi
Söndag: Velodromen GP
Årets alla hemmatävlingar på en och samma intensiva helg. Kommer bli kul!
Prenumerera på:
Kommentarer (Atom)







