Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-06-19

Preppdag

Hej kära vänner!

Nu har jag precis fixat i ordning cykeln och lagt fram kläder inför morgondagen. Igår och idag har jag förberett kroppen genom ett ökat kolhydrat- och vätskeintag.
Här sitter jag och ser svår ut efter att ha pendlat till jobbet i regn.

Egentligen finns det ingen anledning att se så där deppig ut. Själva pendlingen till jobbet gick nämligen skitbra. Idag kombinerade jag jobbpendling med väckningspass och tempopendling. Normalt sett så brukar jag inte ha så speciellt mycket tid i intervallzon under ett väckningspass, Fredrik Ericsson å andra sidan kör ju gärna 30-40 minuter högintensivt dagen innan tävling. Nu resonerade jag som så här att om jag alltid gör likadant så kommer det inte att bli någon förändring eller utveckling. Man måste våga testa lite nytt och det har jag nu gjort. Fick nämligen ihop 45 minuter på 305 watt idag vilket var nytt tempopendlingsrekord med 12 watt, och då pressade jag mig ändå inte speciellt hårt (snitt på 84,1% av maxpuls). Sista sex minuterna så slog jag av och trampade ur benen för att slippa komma  in på kontoret darrig och helstum.

Både igår och idag har godis legat lättillgängligt på jobbet så att jag har kunnat peta i mig kolhydrater mest hela tiden.

Lunchen åt jag i sällskap med Viktor, Krippe och Jimmy ur elitlaget. Samt Jimmys föräldrar. Snack inför Solleröloppet och även lite annat tugg.

Vädret slog om från regn till strålande solsken när jag börjat cykla hemåt idag. Totalt två timmar cyklande varav 45 minuter hårt, nu är det bara att hoppas att benen gillade detta. På väg hem tog jag det bara lugnt.

Nu är det sovdags, vi åker vid 06 imorgon bitti. Start 08:30 är tidigt för de flesta vilket borde passa mig bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar