Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-06-15

Ordning och reda

Ordning och reda i cykelrummet.

Egentligen är det inte ordning och reda i cykelrummet. Det här är bara ett av fem hörn i rummet och resten är kaoz. Ni ser ett annat av hörnen där kartongerna står, ingen ordning där inte. Nere i vänstra hörnet på bilden så ser ni också en flaska Notubes sealant, eller Stans-gegga som man också kan kalla det. En antydan om att det kan befinna sig mer prylar utanför bildkant.

När vi flyttade in i vintras så ställdes mina cykelgrejer bara in i rummet och även en del icke cykelrelaterade saker ställdes också in. Under mina år som lägenhetsboende så har det aldrig riktigt blivit någon ordning på alla cykelpinaler, dom är ju så många och det har aldrig riktigt funnits utrymme att samla allt i ett och samma rum. Att sortera allt och städa i cykelrummet har inte varit prioriterat. Men nu ska det här ju bli mitt cykeltempel så igår var jag där och rotade lite när jag ändå höll på att skruva på cyklar.

Mycket potentiellt skrot finns det ju, förstås. Och många små delar som måste sorteras på något vis. Kanske MTB/LVG/Cross eller sadel/styre/bromsar/drivpaket eller något annat fiffigt. Garderoben måste det också bli ordning på. Just nu har jag en bred garderob från IKEA men alla kläder får inte plats på något bra vis. Kanske behöver jag en till garderob, annars kanske jag behöver filtrera innehållet lite bättre. Det är mycket nu, så det är väl bäst att jag gör ett ryck där nere medan energin finns.

I eftermiddag så ska jag cykla på något vis. Jens lockar med ett första MTB-pass för mig, kanske vill han bara höja sitt egna självförtroende genom att träna med mig? För om jag tyckte att jag var långsam i skogen i fjol så lär jag inte ha blivit snabbare nu efter nästan ett år utan skogscykling. Å andra sidan så har jag haft någon fin tanke om att åka upp till Mora för att cykla delar av Solleröloppets bana för att reka, mysa lite i backar å så där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar