Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-08-09

Tidigt väckningspass inför Cykelvasan



Hej och god morgon, Cykelvänner!

Sista förberedelserna pågår inför Cykelvasan och jag har precis kört ett väckningspass på min Wattbike. Det blev ett 8.8 km kort Zwift-race vilket jag tror är tämligen perfekt som väckningspass. 12 minuter hårt (341 watt 365 NP) varav 5½ minut på 388 watt när jag attackerade och sedan gick solo till målet.

En vinst blev det också.

Ganska perfekt återhämtningstid, Cykelvasan startar 08:15 imorgon.

Väskorna är packade, cyklarna ligger i bilen och det återstår egentligen bara ett par praktiska saker:
1. kalibrera effektmätaren.
2. Ta mig från Mora till Lindvallen i eftermiddag/kväll (någon som vill ha sällskap i bilen?).
3. Langning.

Annars är allt lugnt.

Benen kändes hyfsade även om min Garmin angav ett prestationsförhållande på -5, men vem bryr sig i sådant... Det är bara en siffra....

Nu ska jag försöka jobba med benen högt idag, få i mig vätska och kolhydrater så blir det nog ett kanonrejs imorgon. Kamerorna är med!

Video från förra årets Cykelvasa:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar