Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-08-08

Morgonutbrytning på Cykelvasan, en tur i skogen och Zwift-race

Hej och god morgon pojkar och flickor!

En ny dag med nya möjligheter har startat och ute har det öst ner regn. Lite så som vi väl hoppas att det blir i helgen på Cykelvasan? Ska man tro väderprognosen så ser vi inte ut att klara oss torra genom dom 95 kilometerna i alla fall. Igår så skapade jag ett Facebook-event inför Cykelvasan "Morgonutbrytningen på Cykelvasan" heter det och alla är välkomna. https://www.facebook.com/events/667015537149564/ Jag tänkte det var lika bra att scanna av intresset direkt så vet vi vad som gäller på lördag morgon.

Vill ni ser hur det ser ut när man går i morgonutvbrytning på Cykelvasan så kan ni kika på min video från loppet 2016 (startar 4:40 in i videon):



Igår så var vi ut på en cykeltur i Stångtjärnsskogen. Gick väl kanske inte helt som vi tänkt oss, men det var ändå fint!

Linda och Axel i motljus på den grusade stigen från Stångtjärn mot Igeltjärn.

Det här är kanske mest kul om man, som jag, jobbar med kollektivtrafik. I Stångtjärnsskogarna så anger min Garmin-dator att det finns busshållplatser. Är rätt säker på att åtminstone vi inte har några hållplatser där i vår databas...

Ja, en bild bara. I väntan på att Linda plockade kantareller. Det tog typ tre minuter av passet innan hon hällt ut allt sitt vatten ur flaskan och börjat plocka svamp.

Min cykel.

Om ni visste vilken "skjuta från höften"-bild detta var så hade ni också blivit imponerade av resultatet. Men för er blir detta bara en bild på en ko. Eller tjur...

På kvällen sedan så körde jag i ett Zwift-race. Dom har tydligen ett gäng race där dom testar nya saker. Igår kändes det som om dom testade en minskad draft, för det var betydligt tuffare att sitta på rulle tyckte jag. 303 watt i 59:59 blev det vilket ju ändå är hårt. Kändes sådär hårt emellanåt och jag hade en massa problem med uppkopplingen mot Zwift. Hade det några gånger i början av Zwift-karriären sedan så har det ändå varit i princip problemfritt men nu på senare tid har det blivit värre. Frågan är om det är mitt Wi-Fi som krånglar, om det är datorn eller om det är Zwift... Drygt är det i alla fall och nästa vecka har jag en viktig och stor tävling. Då måste det fungera...


1 kommentar: