Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-08-10

Bilder och resultat från Cykelvasan 2019

Hej och god eftermiddag!

Det är eftermiddag men det känns som kväll och min kropp är riktigt sliten. Fick kramp idag vilket inte hör till vanligheterna. Krampkänningar får jag då och då men idag blev min vänstra vad obrukbar för en stund. Lyckades dock stretcha, skaka vad och återhämta mig något så jag slapp krampen sista biten in mot mål. Vår grupp spurtade om en 39:e plats men jag gjorde som jag brukar när det inte är någon (för mig) viktig placering och rullade in bakom gruppen. 63:e plats står det på mig så vi var alltså 24 personer i gruppen. Stora klungor på Cykelvasan. Nästan alla framför var också i en grupp med bara några som hade släppt lite.

Annars då, hade ju ambitioner på att gå loss i början och det gjorde jag ett par gånger om. En gång blev vi en liten grupp så jag trodde det kunde bli bra men jag tror det gjorde för ont i benen på andra i gruppen så det sket sig och jag blev ensam. Sedan så pep Daniel Brengdahl och Johan Svensson iväg och de tog hand om spurtpriset i Smågan. Så det målet missade jag.

Åkte sedan med den stora klungan. 105 man i Mångsbodarna. Det var motvind idag så det gick i ganska maklig takt långa stunder. Kritisk del på banan brukar vara upp till Risberg men även där gick jag med bra. Satt långt fram till Evertsberg så även där gick jag med långt fram.

Men i Lundbäcksbackarna tog mitt tätäventyr slut. En kortare återanslutning inför grusbacken innan Oxberg innan jag vek ner mig för dagen. Väntade in nästa stora klunga och fortsatte sällskapscyklingen med den klungan hela vägen till Mora.

Är rätt nöjd med dagen, jag attackerade i början som jag hade sagt på förhand, benen var bra och jag gjorde det mesta rätt. Saknade dock pannben för att offra mig i backarna så jag är kanske lite för bekväm av mig. Såg nog bara två vurpor idag och filmade hela loppet.
Skoj med de som vågade vara offensiva idag!

Emil Lindgren vann före Matthias Wengelin och Michael Stjernqvist. Stor klungspurt där.
I damklassen så var dom fem som gjorde upp. Elisabeth Sveum vann före Hildegunn Gertrud Hovdenak och Jennie Stenerhag. Hanna Bergman fyra och Nellie Larsson femma.

Några av mina bilder från dagen, Happyride.se kommer att komma ut med bilder från Cykelvasahelgen och Cykelkanalen.se brukar vara flitiga. Vet ni vart det finns fler så tipsa mig gärna!







Här hittar ni alla resultat från Cykelvasan 2019: https://results.vasaloppet.se/2019/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar