Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-08-20

Dags att boosta motivationen!



Hej och god morgon!

Inte mycket kvar av säsongen för min del. Något lopp kvar förvisso men ändå, det känns nu att det går mot slutet av säsongen. Det är inte alltid lätt att behålla motivationen då. Igår gjorde jag därför två saker för att liksom boosta motivationen något.

1. Jag sprang. Eller joggade. Eller vad man ska kalla det. Distansintensitet men ändå jobbigt för benen som inte är vana. Lite sliten var jag också efter skogspromenaden i förrgår på sju timmar. Tänkte få till några pass löpning under hösten och in i början på vintern. Springa något lopp vore också kul...

2. Anmälde mig till Zwift Academy. Är för gammal för att köra hem ett proffskontrakt med Team Dimension Datas U23-lag, men det kan ju vara kul ändå. Är man tjej/kvinna så kan man köra till sig en plats i proffslaget Canyon/SRAM. Läs mer här om ni är intresserade: https://www.zwift.com/academy Nu ska jag köra åtta pass samt fyra race/rides för att klara av det. Innan slutet av september. Det fina här är väl att jag måste ta mig igenom åtta träningspass som jag inte själv bestämt på förhand. Gillar ju annars det där med att ha kontroll över min träning.

Körde också ett tempolopp på Zwift igår kväll. Mest för att återställa benen efter löpningen. Vet inte om kroppen fungerar så, men det brukar kunna kännas lite bättre om jag har cyklat efter att jag sprungit. Skrapade ihop 321 watt i 38 minuter och 36 sekunder vilket räckte till en seger. 4.7 w/kg blir det om man slår ut effekten mot min vikt. Jättejobbigt men oväntat bra känsla ändå. Tror det kan bero på att jag vilade rätt mycket förra veckan.

Det var lite om vad jag gjorde igår. Har du några tips på hur man boostar motivationen? Skriv gärna en kommentar och berätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar