Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-08-31

Godmorgon från Varbergs fästning!


Hej och god morgon från Varberg!

Sista deltävlingen i Långloppscupen 2019 väntar och jag ska göra mig redo för 100 kilometers cykling längs Bockstensturens bana. I natt har jag sovit i huset längst till vänster i bild, som också är ett gammalt fängelse. Har bott i en cell här med min cykel.



Trevligt ställe, nu i alla fall. Tveksamt om det var lika mysigt här för 150 år sedan.

Ja, Bockstensturen då... Jag gillar ju att långlopp är långa, lite synd att inte fler arrangörer vågar sig på att erbjuda längre banor. Jag är dock bra på att köra mig trött också så det är inte alltid till min fördel. Banan börjar och slutar lätt (om man bortser från motvinden på slutet) men i mitten så snurrar vi runt Åkulla i kuperad skogsterräng. Starten alltid snabb och lite nervös. Sedan smäller det till med några backar efter en och en halv mil och därefter vet man sin plats.

Jag ska gå ut för att ha roligt och ge allt, så får vi se vad det räcker till för siffra för dagen.

Klippte ihop en vlog igår kväll, kika gärna:


Avrundar med några fler bilder, vi ses kanske idag. Lycka till ni som kör!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar