Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-11-19

Rejsrapport från Musette cross (bilder, video, data!)




Foton: Linda 





Foton: jag.

Hej och god morgon!

Mer text från tävlingen önskades, typ tävlingsrapport, men jag slängde ihop en liten video åt er också. Se nedan:


Kan väl också förtydliga lite av det jag pratar om i videon med denna bild över min pulskurva för dagen:
Istället för att öka sista halvan så sänkte jag sista halvan, inte helt optimalt kanske.

Riktigt skoj att få köra cross igen och dessutom på en bana som nästan enbart bestod av gräs. Så mycket bättre förutsättningar för cross nere i Skåne än vi har här i Dalarna, det ska jag då ärligt ge dem. Musette arrangerade proffsigt, pizzorna var i världsklass (även om jag inte hann med att äta någon, men Linda lovordade dom!) och vädret var perfekt för att vara mitten av november. Ja, om man tänker på de som vill kolla på cross och med tanke på att vi hade Frida med oss. Jag hade väl gärna haft regn och lera också men jag vet inte vad biluthyrningsfirman hade sagt då...

Kom iväg hyfsat, försökte avancera men hade inte riktigt kräm nog för det. Kom iväg runt 8-9:e plats, lyckades ta en eller ett par placeringar och kunde efter ett halvkasst första varv se att jag tog in något på killarna framför mig. Min uppvärmning och bankoll var i princip obefintlig, så första varvet blev lite av att se och lära. Kämpade på i något varv och var i princip ikapp killen framför när krafterna och laddet började rinna ur kroppen. Stabiliserade mig istället på min sjundeplats som jag förvaltade hela vägen in i mål. Själva tävlandet var ganska odramatiskt för min del men fick se lite vurpor för andra deltagare. Hade en ung kille vid namn Ville Merlöv som var uppe och stressade mig i inledningen av loppet, riktigt skoj att se. Han får man se upp med framöver.

Linda körde i nya kläder och testade en cykel hon aldrig cyklat på innan, det gick väl bra ändå och nog blev det allt lite blodad tand av denna dag.

Skoj att tävla i alla fall, det här ersatte "1.5 timme skidor" som jag hade i mitt träningsprogram annars. Dom tre första veckorna är avklarade på programmet, vilket betyder att första omgången av första blocket är avklarat. Dessutom har det ju gått väldigt bra. Förra veckan blev lite slitig, men nu har jag ju en lätt vecka så jag ska nog återhämta mig igen.

Lite sliten idag efter att först ha kört 65 minuter cross igår och sedan nästan 70 mil bil på det. Men ska nog överleva ändå!

Några fler bilder från igår finns i gårdagens blogginlägg. Vet ni vart det finns fler så tipsa mig!
Toppresultaten för gårdagen nedan, fler hittar ni här: resultat Musette cross Malmö


1 kommentar: