Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-11-01

Halloween på Zwift, tjugor och Le Peloton!


Hej och god morgon!

Nio timmar efter att jag tog den där bilden så sitter jag nu ombytt och redo för nästa träning, som också den ska bli hård! Igår kväll så körde jag först tio spurter och sedan 2x20 minuter. Tjugorna blev lite av ett uppvaknande ändå vilket var uppfriskande. Linda kom ner och frågade hur det gick och jag sa att det var lite för jobbigt, det var det också. Första tio minuterna höll jag 310 watt. I andra intervallens sista tio minuter höll jag 290. En fallande effektkurva. Inte för att jag blev stum, utan för att jag minskade motståndet för att inte bli stum. Spurterna körde jag i Zwift med Wattbiken som reglerade motstånd efter lutning och allt sånt. På mina tjugor så styrde jag Wattbiken via Wattbike-appen och använde växelreglaget för att justera motståndet. Smidigt! 

Passet gick bra, hade lite sällskap av Lindas barn där på cykeln bredvid också under tiden. Nu sitter Linda och jag vid köksbordet, redo för ett nytt pass. Vi ska köra Le Peloton. Hon ska skarva efteråt och jag ska snarare korta av det för att gasa vidare mot jobbet. 

Nedan kan ni se ett par bilder från Zwift, som dagen till ära gick i Halloween-tema. Lite skoj ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar