Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-05-26

Förberett för Dalacupen +ANNAT

Frida och jag har varit ut i det svajiga vädret för att markera banan till Dalacupen idag.

Det här är kanske min favoritbana av Dalacupens banor. Är visserligen egentligen för platt för mig, men den är fin, går på fina vägar och har ett härligt upplopp. Dessutom så blåser det ofta (som idag) kantvind.

Mållinjen är markerad med två pinnar med lite plastband på. Det där härliga upploppet ser ni sträcker ut sig bakom. Svagt uppför med en liten kick på slutet och man ser målet när man är en kilometer från linjen.

Det finns tre korsningar på banan. Dels direkt efter start/mål då man svänger höger mot Enviken. Efter den vita kyrkan i Enviken så är nästa korsning då man svänger höger mot Klockarnäs och den sista är i just Klockarnäs där man ska rakt fram mot Linghed. Busenkelt och i varje korsning sitter en sådan här skylt för att göra alla som kör in mot banan uppmärksamma på vad som sker.

Frida och jag har också lämnat barnen på skolan, köpt ett däck på Cykel & Fjäll och handlat lite på mataffären. Det är mycket nu!

Mina hjul har inte kommit än. Beräknas komma på torsdag. Från i fredags kväll till i morse låg dom helt stilla på något logistikcenter i Tyskland. Man kan ju bli nervös för mindre. Hjulen beräknas komma hit på torsdag. Vilket ju är lite drygt för det är så nära inpå tävlingen. Min hjulplan är därför att jag inte rör hjulen jag kör med nu utan dom får vara mitt säkra kort.
Idag ska jag istället stansa mina nya däck på ett äldre hjulpar, då hinner ju däcksidorna bli täta inför helgen i alla fall. När nya hjulen kommer så slänger jag på mina nystansade däck där och då behöver dom bara täta mot fälgkanten. Briljant plan, väl!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar