Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-05-14

2-4-5-6-7-14

Sista biten av Strupen i Skövde. Slutbacken på Billingeracet.

Idag har jag vilat, vilket betyder 2 vilodagar i följd. Det har inte skett sedan 1:a och 2:a april, så det var kanske dags. Har känt mig rätt trött på sistone då jag sovit 4, 5, 6 och 7 timmar dom senaste nätterna. Sju timmar var ju ändå helt okej och det går ju onekligen åt rätt håll. I natt ska det bli ännu fler sömntimmar! Så här på ålderns höst så försöker jag vara mer försiktig med kroppen. Stressar inte ut och tränar bara för att träna. Två vilodagar i rad behöver man ibland. Det är inte fel att ha det en gång per vecka heller faktiskt.

Emily fyller 14 år idag. Sjukt gammal tjej nu ju. Som Filip konstaterade: om 4 år så fyller hon 18.

Imorgon hoppas jag kunna klämma in lite träning igen. Med utvilad kropp och pigga ben. Det ser jag fram emot!

2 kommentarer:

  1. Skidkungen Per Elofsson tränade faktiskt konsekvent med 2 vilodagar i följd varje vecka. Men det klart, ingen vet ju hur det optimala träningsupplägget ser ut - även om många livnär sig som s.k. träningsexperter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det. Det fina med att vi alla är individer är ju att det inte finns något perfekt upplägg som passar alla och även Per blev ju trött, trots sina vilodagar..

      Radera