Hej vänner!
Nya hjulen har anlänt och jag har stansat dom. Det gick ju svinlätt med NoTubes-fälgarna, bara att pumpa med fotpumpen och sedan så satt dom där. Nu har jag varit ute och rullat lite med barnen i hopp om att däcken ska bli täta snabbt. Däcken har jag ju för-stansat på gamla hjul så med lite tur så blir det här tätt till imorgon kväll eller kanske lördag morgon... Det behöver givetvis inte vara helt tätt, men så att det går att tävla på dom i alla fall.
Hej!
SvaraRaderaKan Du/Någon annan inte förklara för en amatör inom däckområdet vad fördelarna med att köra slanglöst är? Vikten man sparar mot att köra slang måste ju vara otroligt liten då geggamojja och ventil väger lite det också eller kör Du med så lågt lufttryck så att Du är rädd för "snakebites" på slang? Snääälla, förklara... Det kan ju vara så att jag missat vitsen med att köra på ett bättre koncept än med mina slangar och Conti RK RS :)
/Stefan
Fördelarna förutom vikten är att man kan köra med lägre tryck = bättre grepp och att om du punkar så lagar däcket sig själv genom att latexvätskan täpper till hålet. Man kan få stanna och fylla på om det blir ett stort luftutsläpp men den tiden är väldigt liten jämfört med att byta slang och pumpa upp den till rätt tryck.
RaderaDessutom bär du med dig mindre vikt i ryggfickan vilket också är ett plus. På tävling har jag endast en kolsyrepatron med mig (har bara punkterat en gång på 4 år under tävling) mot slang och pump/kolsyra när jag tränar.
Ser fina ut! Misstänkt likt de hjul jag beställt men aldrig fick :)
SvaraRaderaVar beställde du dom ifrån? Pris? Vikt?
SvaraRadera