Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-05-19

Kväller

Hej vänner!

Imorgon kör jag sista dagen på jobbet på väldigt länge. Känns lite konstigt att jag inte ska gå dit i år igen, annat än om jag känner för det. Tog ju cykeln till jobbet i morse men bussen hem. Så imorgon ska det cyklas hem. Vädret ser ju ut att bli toppen så jag kommer nog inte lida speciellt mycket av det.

Sitter och har hjul-ångest. Måste ju uppgradera min MTB med snabbare hjul och det snabbt. Men frågan är vad det ska bli. Det är ju en sak att hitta lätta hjul, det är ju inget problem. Problemet kommer oftast med prislappen som följer. Så hur mycket extra ska jag lägga för dom där sista grammen egentligen..? Tuffa beslut.

Ute på slinga två och slirade i morse.

15 kommentarer:

  1. Blir det tub? Är det så mycket bättre än kanttråd som en del hävdar eller är det bara en "modefluga"?

    SvaraRadera
  2. Tub är riktigt skönt att åka på och hjulen kan göras riktigt lätta. Men tub är opraktiskt av andra orsaker.

    SvaraRadera
  3. Vad har du för vikt på dina nuvarande Hjul?
    http://www.actionsports.de/en/wheels/custom-wheels/mtb-disc-29er/ här kan du sy ihop lätta hjul för en bra peng!
    (den sidan har du säkert redan koll på)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svintunga. 1790 anger tillverkaren...

      Radera
    2. Då finns det ju möjlighet att kapa 300g för en rimlig peng :)

      Radera
  4. Andreas Widell20 maj 2015 kl. 09:07

    Jag kör på ett par Tune Race 2.0 som jag köpte från Cyclecomponents. Viss leveranstid då de byggs ihop av Tune på beställning men jag är sjukt nöjd. Gav precis under 7000,- men nu är de nog lite dyrare. (1460g dock ej vägda av mig)

    http://www.tune.de/en/produkt/26-mtb-wheels/race-2-0

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kollat på dom och Tune Sverige säljer dom för strax under 6'. https://www.facebook.com/938811822798987/photos/a.943008379045998.1073741829.938811822798987/1040488645964637/?type=1&theater

      Radera
  5. Varför jaga vikt? Du bor ju i ett land där det inte finns några backar. Det lär ju skilja på lagringen och känslan eller? Aerodynamik är väl en landsvägsfråga.
    Ps lämnade Falun för Schweiz för ett par år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju MTB det gäller och då blir vikten väldigt påtaglig.

      Radera
  6. Mitt val föll på American Classic Wide lightning, dock för tidigt än att säga om dom är bra eller om jag får ångra mig...

    SvaraRadera
  7. Jag har beställt ett par Tune Race 2.0 som skall komma denna veckan om du vill känna och klämma...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill helst få dom av dig?

      Radera
    2. Vi kan byta, mot 6000 i kontanter :)

      Radera
    3. Bussigt. Tyvärr har jag nu löst hjul på annat vis, men tack för erbjudandet! :)

      Radera
  8. Jag byggde ihop ett par trevliga hjul med följande spec. Light Bicycle carbon clincher fälg. Dt Swiss 240 Straight pull bak och Extralite Hyperlefty straight pull framnav. Dt Aerolite ekrar till det. Slutvikt under 1300g och riktigt styva & trevliga. Fungerar finfint hittills! Kan rekomenderas!

    SvaraRadera