Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-01-02

Positivt överraskad

Skrev ju tidigare idag om att jag var tveksam till att hitta det jag behövde hos mina lokala cykelhandlare. Fick dock en positiv överraskning då dom hade både kassett, kedja och kedjebrytare i den nivå som jag ville ha. Hos första butiken jag kollade, vilket var Sportson som bara ligger ett par stenkast bort från där jag bor.

Nu sitter det oförskämt fräscha grejer på vintercykeln igen och all kraft kommer användas för att driva mig framåt istället för att försvinna i kedjan. Det kommer gå undan framöver alltså. Vi får se om jag var dumsnål som inte köpte en ny storklinga också. I värsta fall får jag träna på lillklingan i kväll, den är ju i nyskick trots två år på cykeln.

3 kommentarer:

  1. Borde inte alla cykelhandlare ha en vanlig 10-delad kassett hemma? Annars är det tragiskt om folk handlar så mycket på nätet att butikerna inte har råd att ha standardsaker i lager.

    SvaraRadera
  2. Eller att folka handlar på nätet därför lbs inte har grejor hemma.

    SvaraRadera