Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-01-02

Kvällspass

Jag har länge lovat grabben att vi ska gå och se någon sport live så i kväll var vi på innebandy. Småbarnen och jag. IBF Falun tog emot Linköping, fyran mot femman i Superligan alltså och en viktig match då det var tätt bakåt i tabellen. Falun började väl sådär men kunde avgöra matchen i sista perioden och vann rättvist med 7-4. 
När vi kom hem hade frugan redan lagt sig då hennes praktik börjar tidigt om dagarna. Jag nattade barnen, bytte om till lycra och hökade runt en stund till dess att dom somnat strax efter 22. Då sa jag hejdå till Emily och stack ut på ett kvällspass med inslag av några backar. Det jag hade tänkt genomföra igår alltså, innan kedjan gick av. Innan sådana här sena kvällspass brukar peppen inte vara hög, istället brukar det vara någon slags träningsångest som jag brottas med innan jag väl kommer ut. Väl på cykeln kändes allt ballerina och efteråt känns det nu riktigt bra. Ännu ett steg mot cykelsäsongen 2013 är avklarat.
Mycket mer än så här begär jag inte av ett pass. God natt nu kära läsare så hittar vi väl på något kul imorgon igen?

1 kommentar: