Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-01-31

Nya datorn

Vill bara meddela att jag är jättenöjd än så länge och för er tekniknördar kan jag avslöja att det blev en svart. Har Windows 8 på den med appar och grejer. Först tänkte jag "potential!", sedan var det så extremt få appar i Store så det blev inte så mycket av den där potentialen. Men jag har kanske fel inställningar för att kunna se/hitta alla appar? Ni som kan mer, var och hur hittar jag bäst alla appar och vilka är egentligen bäst?

Uppdatering: Gå in på Store, håll muspekaren i nedre högra hörnet, välj inställningar, sedan inställningar igen. Sedan ställer du in följande alternativ på Nej: "Gör det lättare att hitta appar på önskade språk" och "Gör det lättare att hitta appar som innehåller hjälpmedelsfunktioner". Tadaaaa! Över 40.000 appar finns.

3 kommentarer:

  1. Det är en inställning som gör att du bara ser appar som är på svenska. Leta runt lite i inställningarna i antingen själva butiken eller inställningarna på startfönstret så dyker det upp några tusen appar till =)

    SvaraRadera
  2. Förstår inget av nya lappen, de köpte nyss med w8 på, bara hur stänger man av skiten?
    Och finns det verkligen ingen inställning som gör att det ser normalt ut? Nej tänker nog ha w7 så länge det bara går!

    SvaraRadera