Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-01-12

Lång dag med barnen

Hej och tjena! 

Började ju med skridskoplanen i förmiddags, sedan åkte vi hem, åt lunch och hämtade andan. Tog sedan på oss alla kläder igen och åkte till stan och biblioteket där vi härjade ett tag. När bibblan stände så besökte vi tågbanan på Polarn o Pyret, stans sportbutiker för att kolla på ishockeygrejer och leksaksaffären bara för att. När stan stängde så åkte vi upp till Lugnet där vi kollade lite juniorhockey innan det blev dags att vända hemåt för kvällsmat. Efter den så lekte tjejerna för sig och Filip och jag hade en spelstund med mobiler och iPod. Nu sover de små, den stora är i sitt rum, Ronya är ute med sina studentvänner och jag nattbloggar. 

Imorgon börjar en period med tvåsiffriga minusgrader. Eller, det har redan börjat nu i kväll egentligen och nu ska det hålla i till onsdag om jag ska tro Yr.no. Nu skulle det ha stått en Monark i hemmet. Eventuellt blir det ändå någon förmiddagstimme cykel imorgon trots prognos på -14 - -15. MTB då och säkerligen skoterspår och endurospår för att hålla nere hastighet och hålla uppe hjärtfrekvens. Kyla och fartvind är inte att leka med. 

Trots 10½ timme sömn natten till idag är jag gristrött nu. Det handlar om mitt nya favoritord "balans" tror jag. Ögonen har en lätt inflammation också, drygt förstås men jag börjar bli van. Här är ett par bilder från bibblan, god natt!
Rut och Knut vet vad som gäller!

1 kommentar:

  1. Fast även om det kan verka vara festligt att trampa Mo(a)nark inne så är det ju ingenting att skriva hem om jämfört med episka vinterdistanspass i DÖDS-kyla! ;-)

    SvaraRadera