Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-03-26

Igång från 05 till 21:30

Mer eller mindre i alla fall. Det har väl legat på idag men det är ju kul när det händer något. Jobbade till strax efter fyra, åkte och hämtade barnen, lagade mat, matade barn, tog med alla barn för att lämna Emily på sin friidrottsträning och sen gick jag och barnen i skogen på Jungfruberget.
Barnen fick se det mäktiga TV-tornet som de annars bara beundrat på långt avstånd, på Jungfrubergets topp

Vi hittade två sådana här ljuslyktor som blivit så populära att skicka upp på nyår och andra tillfällen, istället för raketer. Trist att behöva se sådant här ute i skogen, och då gick vi bara en kort promenad och gick inte direkt och letade skräp...

Polisen kom sedan till gården för något ärende. Jag vet att det inte är polisernas fel utan de som fördelar resurserna, men när en kvinna blir överfallen och skadad i sitt hem och det dröjer nästan fem timmar innan den lediga polispatrull som var 18 mil bort anländer. Då är det fan illa. Kan det verkligen vara sant att man på en lördagmorgon (halv fem) bara har två polispatruller i hela Dalarna?

21:10 var jag in till småbarnen en sista gång och sedan diskade jag till halv tio ungefär. Nu vill jag sova, nya möjligheter imorgon!

1 kommentar: