Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-03-05

Så var Vasaloppets vintervecka över för detta år

5:42:01 och placering 3233 om jag minns rätt
Tiden är ju okej, nästan fyra minuter bättre än förra gången, trots mindre skidträning i år. Men nu är ju Vasaloppet en tävling där föret varierar från år till år och också under loppets gång. På tävlingar räknar man placeringar och då blev jag drygt 1400 placeringar sämre än senast. Där jag diagonalåkte eller körde stakning med frånskjut gick det bra men i stakningen var jag en katastrof. Det gick jättebra upp för första backen, men sen började stakningen. Var ändå 900 placeringar och 8 minuter snabbare till Smågan än senast så det får jag ta med mig som något positivt. Stretade ändå emot så mycket som jag orkade men efter fyra mil var krafterna slut och sista fem milen var det survival mode och minimera förlusterna som gällde.
Idag är triceps och ryggen inget jag gärna använder, men imorgon är en annan dag och nästa år då jävlar!

3 kommentarer:

  1. Starkt att fortsätta när det gick tungt! =)

    SvaraRadera
  2. Bra gjort, själv åkte jag under 4:40 vid 40års ålder.
    Och i löpning har jag också slagit dig.
    Har du något cykelrekord jag kan försöka slå?

    Bloggrekordet kan du behålla, jag har inte tid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack,

      4:40 är en hyfsad tid för en elitmotionär, jag kan nog också åka under 4:40 vid 40 års ålder. Om jag skulle träna för det. Är som du kanske förstått talanglös på löpning och har inte ägnat många veckor åt det, cykling är ju roligare.
      Vill du slå något cykelrekord så kan du väl börja med Skuggarvstempot, lycka till!

      Radera