Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-05-02

TC imorgon bitti!

Här kommer ett kort inlägg om att kunna kombinera familj, jobb och cykeltramsande. Imorgon kör jag nog TC tidigt satan. Planen är väl att sätta gång vid 05:30. Alla där ute i stugorna har ju inte tillgång till testcykelförsedd klubblokal, men löpning eller korta intervaller/tempoträning är inte heller helt fel på morgonen. Med mig till nya arbetsplatsen tar jag sedan extra handduk, kläder, skor och sånt. För där finns dusch och om allt finns på plats så kan jag cykelpendla dit utan ryggsäck på onsdag. Sådant är bara så välplanerat lyxlirande att det inte borde vara lagligt. Så det ska jag försöka sätta i system, att ta med mig ombyten till jobbet de dagar jag inte cyklar dit. Om allt alltid finns på plats där så jag kan lyxpendla ofta. Om man vill vara lite extra smart så förvarar man lite återhämtningsdryckspulver och annat gott på jobbet så slipper man gå i väggen innan förmiddagsfikat.
Så ska jag göra.
Har ni några smarta jobbpendlingsknep? Eller kanske förslag på hur man lever ett effektivt liv med stort cykelintresse?

1 kommentar:

  1. Börja studera!
    Då har man sjukt mycket tid över till att cykla.!

    SvaraRadera