Posten och Svenska Cykelförbundet inleder ett samarbete och SCF söker en kommunikationsansvarig. Två väldigt positiva nyheter. Att Svenska Cykelförbundet nu äntligen har en huvudsponsor (förbundet har inte haft någon sedan Postgirots tid) är mycket glädjande då det förhoppningsvis innebär större resurser för att förbättra svensk cykelsport. Att man i samma veva söker en kommunikationsansvarig kan ju kanske vara ett krav från Posten och det kanske är Postens pengar som finansierar den tjänsten? Hade jag inte haft ett nytt jobb redan så hade jag sökt den tjänsten, även om jag kanske inte är den dom söker så hade det helt klart varit värt ett försök.
Med lite bättre marknadsföring och kommunikation kan förbundet förhoppningsvis nå ut till fler vilket jag hoppas genererar ökade sponsorintäkter för så väl förbund, föreningar samt aktiva. Kanske ökar antalet aktiva också och förutsättningar för att deltaga och arrangera tävlingar underlättas.
Jag kan ju alltid hoppas.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar