Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-04-15

Rekord!

Dammade hem längs banvallen idag, nästan helt torr och ganska fint skick faktiskt

Lätt motvind till jobbet i morse innebar medvind hem idag. Som högst var snittet uppe i 34.4 km/h (i Ornäs),  men 8 km grusväg sänkte snittet en del. Ett stopp för tåg och ett rödljus gav 31.8 km/h i snitt eller 32.1 om man räknar bara tiden jag rullat. Årets högsta snitthastighet! Mindes hur det var i somras när jag laddade järnet till jobbet. Då höll jag inte tillbaka någonstans. Tempodräkt och tvåhjulssläpp i kurvorna, det är pendling det! Lite data:
Tid: 56:38
Sträcka: 30.00 km
Snitt/maxhastighet: 31.8/49.5 km/h
Snitt/maxpuls: 162/178 bpm

Frugan och jag på väg att hämta tze kidz från dagis

Och hur glad blev jag inte över att det gick att köra med sadelfästesgrejen bak och fram då? Vad heter den där grejen på integrerade sadelstolpar egentligen? Nu slipper jag setback!

4 kommentarer:

  1. Det var snabbt! Hade varit skoj o se hur länge man orkat hänga på :).

    Eftersom jag bor i Borlänge tror jag att jag skall prova åka den sträckan så fort jag orkar nån dag.

    SvaraRadera
  2. Gör så! Imorgon tar jag crossen och dammar hem ungefär 16:15 ifrån Resecentrum Borlänge.

    SvaraRadera
  3. Karta och data! http://connect.garmin.com/activity/79321914

    SvaraRadera
  4. Ah. Om det står en MTB cyklist i korsningen Borganäsvägen/Bygatan kl 16.15 imorgon så är det jag.

    Förväntar mig isåfall ingen barmhärtighet utan lika mycket damm som om jag inte varit med ;)

    SvaraRadera